TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

9,5 tys. uwag do koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego!
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 27.12.2019 12:30:30
9,5 tys. uwag do koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego!

Ponad 130 firm i instytucji, w tym m.in. LOT, PAŻP, IMGW i Orlen, Lotos, zgłosiło blisko 9,5 tys. uwag, opinii i propozycji do założeń koncepcyjnych Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała PAP spółka Centralny Port Komunikacyjny. Analiza tych uwag potrwa do końca lutego.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny w sierpniu poinformowała, że rozpoczyna konsultacje założeń Centralnego Portu Komunikacyjnego. Do ich udziału zaprosiła firmy i instytucje, które miały otrzymać dostęp do 350-stronicowego dokumentu, tzw. briefu strategicznego. To wykaz założeń koncepcyjnych nowego portu lotniczego między Warszawą i Łodzią.

Konsultacje tego dokumentu miały potrwać do końca października, ale na prośbę partnerów branżowych spółka przedłużyła ten proces o półtora miesiąca.

"Do ostatniej chwili zgłaszały się podmioty, które chciały zaopiniować koncepcję oraz zaproponować zmiany i nowe rozwiązania np. w układzie i wyposażeniu elementów infrastruktury, a tym samym mieć wpływ na ostateczny wygląd CPK" - powiedział dyrektor komunikacji CPK Konrad Majszyk.

Jak dodał, zainteresowanie projektem branży przerosło oczekiwania spółki, co - w jego opinii - jest "bardzo dobrą wiadomością dla powodzenia inwestycji".

"W konsultacjach założeń CPK wzięło udział ponad 130 firm i instytucji, które mogą być zaangażowane w proces projektowania i budowy lotniska, a potem mieć wpływ na jego bieżącą działalność operacyjną. Zgłosiły one w sumie ponad 9,5 tys. specjalistycznych uwag, opinii i propozycji zmian. W tej chwili analizujemy ich trafność i możliwość wdrożenia w życie" - mówił.

W konsultacjach uczestniczyły m.in.: Polska Grupa Lotnicza (PGL), w skład której wchodzą LOT, LOT AMS, LS Airport Services; Polska Agencja Żeglugi Powietrzne (PAŻP); Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA); zarządcy portów lotniczych - kandydaci do roli doradcy strategicznego: Changi w Singapurze, Incheon w Seulu, Aeroports de Paris (ADP); a także Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Poczta Polska, Orlen, Lotos, PERN, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW), Straż Graniczna, Sztab Generalny Wojska Polskiego, Instytut Kolejnictwa, Urząd Transportu Kolejowego (UTK); a także firmy: wykonawcze, projektowe, logistyczne.

"Zależało nam na włączeniu przyszłych użytkowników, operatorów, dostawców dla nowego lotniska już na początkowym etapie planowania. Po reakcji rynku widać, że cel zrealizowaliśmy bardziej niż w 100 proc. Im lepsze i bardziej wszechstronne planowanie, tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędów podczas realizacji" - tłumaczy Majszyk.

Jak zaznaczył, CPK, jako jedyny obiekt tego typu w Europie, będzie projektowany i budowany jako "greenfield", czyli od podstaw.

"Dzięki tym konsultacjom będziemy w stanie stworzyć lotnisko "+na wymiar+, czyli z uwzględnieniem oczekiwań i potrzeb partnerów branżowych" - wskazał.

Spółka zakłada, że weryfikacja, analiza i wdrażanie uwag do briefu strategicznego potrwa do końca lutego.

"Zaktualizowany brief strategiczny włączymy do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu na wykonawcę master planu. Prace nad tym kluczowym dla CPK dokumentem mają ruszyć w połowie roku, ale dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami, który będzie poprzedzał właściwe postępowanie, planujemy zacząć już na początku roku" - powiedział.

Jak przypomniał Majszyk, w ramach pierwszego etapu lotniska powstaną dwie równoległe drogi startowe o przepustowości do 90 operacji na godzinę - ponad dwa razy więcej niż obecnie na Lotnisku Chopina. Rocznie daje to zdolność obsłużenia do 45 mln pasażerów. Docelowo możliwa jest budowa dwóch kolejnych dróg startowych i zwiększanie przepustowości, jeśli będzie takie zapotrzebowanie rynkowe.

Spółka CPK planuje lotnisko na terenie gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki – między Warszawą i Łodzią. To obszar w większości rolniczy, w dużym stopniu niezabudowany.

Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną - węzłem przesiadkowym, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł niedaleko portu lotniczego i połączenia, które umożliwią przejazd - między Warszawą a największymi polskimi miastami - nie dłużej niż w 2,5 godz. Zgodnie z zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....