Adria ma problemy i odwołuje większość lotów
Słoweńskie linie lotnicze Adria poinformowały w piątek – 28 września, żeodwołały większość swych połączeń planowanych na weekend i na poniedziałek.Praktycznie samoloty Adrii są od wtorku uziemnione z powodu problemówfinansowych firmy.
Władze Adrii podały w oświadczeniu, że prowadzą rozmowy zpotencjalnymi nowymi właścicielami.
W środę – 25 września – Agencja Lotnictwa Cywilnego Słowenii dała Adriitydzień na przedstawienie planu finansowego, co jest warunkiem utrzymania przezlinie licencji operacyjnej. Agencja podkreśliła, że Adria potrzebujezwiększenia kapitału o kilkaset milionów euro.
Narastające problemy
Adria została w 2016 roku sprzedana przez państwoniemieckiemu funduszowi restrukturyzacyjnemu 4K Invest. Jednak firma nieradziła sobie i linie lotnicze potrzebowały kolejnego strategicznegowłaściciela.
-„Okazało się, że Adria nie znalazła się w dobrychrękach, a fundusz, który jest właścicielem Adrii, nie przedstawił planufinansowego wymaganego przez ministerstwo. Krótko mówiąc, zachowują sięcałkowicie niepoważnie” – powiedział w czwartek premier Słowenii Marjan Szarec.
Zauważył też, że próby uratowania Adrii przez państwo musząmieścić się w ramach przepisów prawnych. Dodał, że zarówno on, jak ipasażerowie nie ufają już liniom lotniczym Adria.
-„Tym, którzy nie mogą poradzić sobie z pieniędzmi,możesz dziś dać dwa miliony, ale jutro nie będą już ich mieli” – dodał.
Odwołanie lotów przed Adrię zwiększyło popyt i odpowiedniopodaż ze strony konkurencyjnych przewoźników już obsługujących trasę doLublany, stolicy Słowenii. Pierwsze zmiany wprowadzano do zimowych rozkładówlotów, a rejsami z i do Lublany interesują się też nowi przewoźnicy.
Według władz lotniska w Lublanie np. linie Air Francezwiększyły liczbę lotów tygodniowo z sześciu do 13 i w razie potrzebykorzystają z samolotów o większej pojemności. Polskie Linie Lotnicze LOTzwiększyły liczbę rejsów o jeden lot – do siedmiu na tydzień i takżewykorzystują większego Boeinga B737.
Air Serbia z kolei wykorzystuje w lotach do Słowenii AirbusaA319 zamiast mniejszych samolotów ATR. Czarnogórskie linie lotnicze zwiększyłyliczbę lotów z czterech do pięciu, a rosyjski Aerofłot zwiększa moce, wysyłającpojemniejsze samoloty. Tureckie linie lotnicze utrzymały do tej pory liczbęrejsów, ale zapowiedziały, że w razie potrzeby podstawią większe samoloty.(PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze