Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Adria ma problemy i odwołuje większość lotów

infoair
30.09.2019 09:30
0 Komentarzy

Słoweńskie linie lotnicze Adria poinformowały w piątek – 28 września, żeodwołały większość swych połączeń planowanych na weekend i na poniedziałek.Praktycznie samoloty Adrii są od wtorku uziemnione z powodu problemówfinansowych firmy.

Władze Adrii podały w oświadczeniu, że prowadzą rozmowy zpotencjalnymi nowymi właścicielami.

W środę – 25 września – Agencja Lotnictwa Cywilnego Słowenii dała Adriitydzień na przedstawienie planu finansowego, co jest warunkiem utrzymania przezlinie licencji operacyjnej. Agencja podkreśliła, że Adria potrzebujezwiększenia kapitału o kilkaset milionów euro.

Narastające problemy

Adria została w 2016 roku sprzedana przez państwoniemieckiemu funduszowi restrukturyzacyjnemu 4K Invest. Jednak firma nieradziła sobie i linie lotnicze potrzebowały kolejnego strategicznegowłaściciela.

-„Okazało się, że Adria nie znalazła się w dobrychrękach, a fundusz, który jest właścicielem Adrii, nie przedstawił planufinansowego wymaganego przez ministerstwo. Krótko mówiąc, zachowują sięcałkowicie niepoważnie” – powiedział w czwartek premier Słowenii Marjan Szarec.

Zauważył też, że próby uratowania Adrii przez państwo musząmieścić się w ramach przepisów prawnych. Dodał, że zarówno on, jak ipasażerowie nie ufają już liniom lotniczym Adria.

-„Tym, którzy nie mogą poradzić sobie z pieniędzmi,możesz dziś dać dwa miliony, ale jutro nie będą już ich mieli” – dodał.

Odwołanie lotów przed Adrię zwiększyło popyt i odpowiedniopodaż ze strony konkurencyjnych przewoźników już obsługujących trasę doLublany, stolicy Słowenii. Pierwsze zmiany wprowadzano do zimowych rozkładówlotów, a rejsami z i do Lublany interesują się też nowi przewoźnicy.

Według władz lotniska w Lublanie np. linie Air Francezwiększyły liczbę lotów tygodniowo z sześciu do 13 i w razie potrzebykorzystają z samolotów o większej pojemności. Polskie Linie Lotnicze LOTzwiększyły liczbę rejsów o jeden lot – do siedmiu na tydzień i takżewykorzystują większego Boeinga B737.

Air Serbia z kolei wykorzystuje w lotach do Słowenii AirbusaA319 zamiast mniejszych samolotów ATR. Czarnogórskie linie lotnicze zwiększyłyliczbę lotów z czterech do pięciu, a rosyjski Aerofłot zwiększa moce, wysyłającpojemniejsze samoloty. Tureckie linie lotnicze utrzymały do tej pory liczbęrejsów, ale zapowiedziały, że w razie potrzeby podstawią większe samoloty.(PAP)

Komentarze