TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Airbus przetestował autonomiczny start [FILM]
InfoAir.pl - Opublikowano: 18.01.2020 15:00:30
Airbus przetestował autonomiczny start [FILM]

16 stycznia załoga fabryczna Airbusa przeprowadziła na lotnisku w Tuluzie-Blagnac pierwsze całkowicie automatyczne starty z wykorzystaniem systemu rozpoznania obrazu.

Zespół testowy, składający się z dwóch pilotów i trzech inżynierów prób w locie, sprawdzał działanie innowacyjnego systemu 18 grudnia ub. r., wykonując osiem startów w trakcie trwającego cztery i pół godziny zadania.

-"Podczas testu samolot działał zgodnie z oczekiwaniami. Po wykołowaniu na drogę startową, czekając na zgodę na start, włączyliśmy autopilota", opowiada pilot testowy Airbusa, kapitan Yann Beaufils. "Przestawiliśmy dźwignię przepustnicy w położenie do startu i obserwowaliśmy reakcję maszyny. Zaczęła się poruszać i przyspieszać automatycznie, trzymając się linii środkowej drogi startowej, z prędkością zadaną w systemie. Dziób samolotu zaczął się unosić, co pozwoliło uzyskać właściwą dla startu wartość kąta natarcia. Kilka sekund później byliśmy w powietrzu".

Zamiast polegać na systemie lądowania według wskazań przyrządów (ILS), czyli technologii naziemnej od lat wykorzystywanej na lotniskach obsługujących samoloty pasażerskie, załoga testowa podczas automatycznych startów korzystała z systemu rozpoznawania obrazu, zainstalowanego bezpośrednio w samolocie.

Zobaczcie to na filmie:


Projekt ATTOL

Potwierdzenie zdolności do autonomicznego startu to kamień milowy w projekcie Airbusa ATTOL (Autonomous Taxi, Take-Off & Landing – Autonomiczne Kołowanie, Start i Lądowanie). Uruchomiony w czerwcu 2018 r. ATTOL jest jednym z latających demonstratorów technologii, testowanych przez Airbusa w celu zrozumienia wyzwań wiążących się z automatyzacją statków powietrznych. Kolejnymi etapami projektu będą próby autonomicznego kołowania oraz lądowania, przeprowadzone do połowy br.

Airbus nie eksperymentuje z automatyzacją statków powietrznych jako celem samym w sobie, lecz bada technologie autonomiczne równolegle z innowacjami w takich obszarach jak inżynieria materiałowa, napęd elektryczny i systemy łączności. W ten sposób jest w stanie ocenić możliwość ich wykorzystania w działaniach na rzecz rozwiązania kluczowych problemów, którym lotnictwo będzie musiało stawić czoła w najbliższej przyszłości, w tym w dziedzinach zarządzania ruchem lotniczym, niwelowania niedostatku pilotów i usprawniania operacji lotniczych. Jednocześnie Airbus wykorzystuje te możliwości, aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo lotów, zapewniając utrzymanie już osiągniętego, bezprecedensowego jego poziomu.

Zastosowanie technologii autonomicznych, mające na celu poprawę efektywności operacji lotniczych oraz ogólnej wydajności samolotów, nie oznacza pozbawienia pracy pilotów. Technologie autonomiczne mają być bowiem wsparciem w ich pracy, pozwalając mniej zajmować się kierowaniem maszyną, a bardziej skupiać się na podejmowaniu ważnych decyzji i zarządzaniu lotem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
samolot
Airbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....