Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Airbus wprowadza e-dostawy samolotów

infoair
22.04.2020 09:30
0 Komentarzy

W kwietniu Airbus zaczął przekazywanie nowychsamolotów, wdrażając wirtualny proces ich „e-dostawy”, mający gwarantowaćciągłość dostarczania klientów zamówionych maszyn, przy jednoczesnym uwzględnieniuwymogów dotyczących ochrony zdrowia i bezpieczeństwa podczas pandemii COVID-19.

Pierwszym klientem, który zaakceptował przejście na kompleksowy proces zdalnegoprzekazania-odbioru samolotów, stały się linie Pegasus Airlines, które dzięki”e-dostawie” właśnie otrzymały trzy nowe A320neo. W najbliższych dniach itygodniach do nowego systemu zdawczo-odbiorczego dołączy więcej przewoźników.

Trzy etapy

Na nowy tryb e-dostawy składają się trzy główne etapy:

  • zadania związane z odbiorem technicznym (Technical Acceptance Completion – TAC)przekazane Airbusowi (lub lokalnemu podmiotowi trzeciemu, wyznaczonemu przezlinię lotniczą);

  • elektroniczne przeniesienie tytułu własności(Transfer-of-Title – ToT);

  • oraz przelot i finalny odbiór statkupowietrznego w bazie klienta.

W przypadku zadań TAC, których realizacja jest warunkiemniezbędnym dla ToT, linia lotnicza może scedować na Airbusa wykonanie w jejimieniu wszystkich niezbędnych działań. Należą do nich kontrola naziemnasamolotu, lot próbny, zgromadzenie instrukcji i dokumentów akceptacji maszyny,a także wykonanie w razie potrzeby drobnych zmian. W celu sfinalizowania fazyToT zespoły Airbusa i klienta korzystają z nowej, bezpiecznej platformywspółpracy „e-SalesContracts”.

Dzięki niej zaangażowane osoby – gdziekolwieksię znajdują – mogą w jednym wirtualnym środowisku w czasie rzeczywistym wprosty sposób prowadzić wszystkie kontakty związane z zakończeniem transakcji,począwszy od elektronicznego sporządzania projektów dokumentów poprzeznegocjacje handlowe, skończywszy na zdalnym złożeniu podpisów cyfrowych nadokumentach własnościowych ToT.

Lot dostawczy

Platforma „e-SalesContracts” eliminuje potrzebęfizycznej obecności któregokolwiek z pracowników klienta w Centrum DostawAirbusa. Po dopełnieniu formalności TAC i ToT organizuje się lot dostawczy,również w sposób bezpieczny dla zdrowia. Zdezynfekowany samolot może odebrać iprzeprowadzić z lotniska fabrycznego do macierzystej bazy przewoźnika jegofirmowa załoga lub ekipa wyznaczonej strony trzeciej.

Oprócz zapewnienia bezpiecznego i ciągłego działania podczaskryzysu COVID-19, proces e-dostawy, zwłaszcza jego nowe cyfrowe aspektydotyczące kooperacji – skutkujące zwiększoną efektywnością pracy,elastycznością, przejrzystością, a także bardziej przyjaznym dla środowiska iogólnie lepszym doświadczeniem klienta – może stać się dla Airbusa i jegoklientów planową metodą działania.

Komentarze