TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Airbus z koncepcjami na bezemisyjny samolot pasażerski [FILM]
InfoAir.pl - Opublikowano: 21.09.2020 14:00:54
Koncepcje Airbusa na pierwszy bezemisyjny samolot pasażerski; fot. Airbus

Airbus ujawnił trzy koncepcje pierwszego na świecie bezemisyjnego samolotu pasażerskiego, który mógłby wejść do służby do 2035 roku.

Każda z przedstawionych koncepcji reprezentuje inne podejście do kwestii lotu bezemisyjnego, podąża inną ścieżką technologiczną i przewiduje odmienną konfigurację aerodynamiczną. Wspierają one ambicje firmy do bycia liderem inicjatywy dekarbonizacji całego przemysłu lotniczego.

Kryptonim "ZEROe"

Wszystkie koncepcje przewidują wykorzystanie wodoru jako głównego źródła energii. Ta opcja zdaniem Airbusa jest wyjątkowo obiecująca jako czyste paliwo lotnicze i prawdopodobnie będzie rozwiązaniem nie tylko dla lotnictwa, ale i wielu innych gałęzi przemysłu, pozwalającym osiągnąć cele neutralności klimatycznej.

-"To historyczny moment dla całego sektora lotnictwa komercyjnego. Zamierzamy odegrać wiodącą rolę w najważniejszej przemianie, jakiej kiedykolwiek doświadczył przemysł lotniczy. Koncepcje, które dziś ujawniamy, dają światu wgląd w naszą ambicję realizacji śmiałej wizji przyszłości bezemisyjnych lotów"- powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa. "Jestem głęboko przekonany, że wykorzystanie wodoru - zarówno w paliwach syntetycznych, jak i jako podstawowego źródła energii w samolotach pasażerskich - może znacznie zmniejszyć wpływ lotnictwa na klimat".

Trzy koncepcje

Trzy koncepcje - wszystkie o kryptonimie "ZEROe" - dotyczące pierwszego pasażerskiego samolotu bezemisyjnego, neutralnego dla klimatu, obejmują:

  • Konstrukcję turboodrzutową (dla 120-200 pasażerów) o zasięgu ponad 2000 mil morskich, zdolną do lotów międzykontynentalnych, napędzaną przez zmodyfikowane silniki z turbiną gazową, zasilane wodorem zamiast klasycznej nafty lotniczej. Ciekły wodór będzie magazynowany w zbiornikach za tylną grodzią ciśnieniową i stamtąd rozprowadzany do silników.

  • Konstrukcję turbośmigłową (do 100 pasażerów), wykorzystującą silniki turbośmigłowe zamiast turboodrzutowych, także napędzane dzięki spalaniu wodoru w zmodyfikowanych turbinach. Ten samolot byłby w stanie pokonać ponad 1000 mil morskich, co czyniłoby go doskonałą maszyną transportu regionalnego.

  • Konstrukcję ze skrzydłem rozmytym "blended-wing body" (do 200 pasażerów), w której skrzydła płynnie przechodzą w kadłub samolotu, o zasięgu zbliżonym do konstrukcji turboodrzutowej. Wyjątkowo szeroki kadłub takiej maszyny otwiera wiele możliwości przechowywania i dystrybucji wodoru oraz organizacji kabiny pasażerskiej.

Zobaczcie to na filmie:

Do 2035 r

-"Wymienione koncepcje pomogą nam zbadać oraz dopracować projekt i układ pierwszego na świecie neutralnego dla klimatu, bezemisyjnego samolotu pasażerskiego, który zamierzamy wprowadzić do użytku do 2035 r.", powiedział Guillaume Faury. "Przejście na wodór, jako główne źródło energii dla tych samolotów koncepcyjnych, będzie wymagało zdecydowanych działań ze strony całego środowiska lotniczego. Dzięki wsparciu ze strony rządu i partnerów przemysłowych możemy sprostać wyzwaniu, jakim jest zwiększenie skali energii odnawialnej i wodoru dla zrównoważonej przyszłości przemysłu lotniczego".

Aby sprostać wyzwaniom, porty lotnicze będą wymagały dostosowania infrastruktury do transportu wodoru i tankowania samolotów. Kluczowe znaczenie dla osiągnięcia ambitnych celów będzie miało wsparcie rządowe, przejawiające się w postaci zwiększonego finansowania badań i rozwoju technologii, cyfryzacji oraz mechanizmów zachęcających do stosowania zrównoważonych paliw i odnawiania flot samolotów, co umożliwi liniom lotniczym wcześniejsze wycofanie starszych maszyn, mniej przyjaznych środowisku.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
wodór
Airbus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....