TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Belgia: spór o normy hałasu dla samolotów
PAP - Opublikowano: 23.02.2017 18:31:25
Belgia: spór o normy hałasu dla samolotów

Według linii lotniczych przez zaostrzone normy hałasu, jakie wprowadza Bruksela, zagrożonych może być do 3,5 tys. miejsc pracy. Spór między francuskojęzyczną stolicą Belgii a władzami niderlandzkojęzycznej Flandrii nikomu się nie opłaca, ale nie ustaje od lat.

W konflikcie dotyczącym położonego pod Brukselą lotniska Zaventem jak w soczewce skupia się dysfunkcjonalność w wyniku podziałów administracyjnych i językowych Belgii. Francuskojęzyczna Bruksela jak wyspa otoczona jest przez Flandrię, której mieszkańcy mówią po niderlandzku.

Lotnisko Zaventem położone jest we Flandrii, ale samoloty, które z niego startują i lądują przelatują nad Brukselą. Spór o to, nad jakim obszarem powinna przebiegać ścieżka podejścia dla hałasujących maszyn trwa od lat. Mieszkańcy wielu dzielnic belgijskiej stolicy protestują przeciwko przelotom samolotów nad ich domami, ale dla władz Flandrii priorytetem nie jest wygoda brukselczyków lecz zapewnienie komfortu mieszkańcom swojego regionu. Nawet jeśli takie rozwiązanie oznacza, że samoloty będą latały nad osiedlami mieszkaniowymi Brukseli zamiast nad polami i domami jednorodzinnymi na przedmieściach.

Postronnym obserwatorom, którzy przyglądali się, jak bezradni brukselczycy umieszczają na szybach swoich domów naklejki z przekreślonym samolotem mogło się wydawać, że sprawa jest nie do rozwiązania. Ale władze belgijskiej stolicy postanowiły wyjść z propozycją kreatywnego rozwiązania i zaproponowały radykalne zaostrzenie norm hałasu dla samolotów między godz. 23 a 7 rano.

Efekt? Tani przewoźnik Ryanair już zapowiedział, że będzie tak układał swój rozkład lotów, by "omijać" porę zaostrzonych norm, natomiast operatorzy cargo grożą, że przeniosą się np. do oddalonego o dwie godziny jazdy lotniska pod Amsterdamem.

Władze Flandrii zdecydowały się uruchomić specjalną procedurę konfliktu interesów, co opóźni wejście w życie przepisów, ale rozstrzygnięcie nie jest pewne.

Firmy zajmujące się towarowym transportem lotniczym wykorzystują ogromne samoloty Boeing 747, które nie są w stanie spełniać norm hałasu. Według belgijskiego nadawcy RTL, Saudia Cargo i chiński Yangtze River Express zapowiedziały już w zeszłym tygodniu, że opuszczą położone pod Brukselą lotnisko.

- "Ryzyko grzywien jest tak duże, że operatorzy praktycznie nie mają wyboru i nie mogą zostać (...). Obecna sytuacja to tragedia dla pracowników i pracodawców w sektorze" - ocenił dyrektor zrzeszenia firm przewozowych na lotnisku w Brukseli. Według belgijskiego stowarzyszenia Air Cargo Belgium zagrożonych jest 3,5 tys. miejsc pracy bezpośrednio i pośrednio związanych z przewozem cargo.

Grzywny za przekroczenie hałasu opiewające na kilka tysięcy euro nie będą nakładane jeszcze przez dwa miesiące. Ale już teraz sama zapowiedź ich stosowania wystraszyła przewoźników.

- "Zaventem straci kierunki, loty, połączenia i miejsca pracy. To będzie wstyd dla Brukseli jako stolicy Europy" - mówił przy okazji swojej niedawnej wizyty w Belgii szef Ryanair, Michael O'Leary. Jak podkreślił grzywna w wysokości 6 tys. euro jest wyższa o tysiąc euro od średniego dochodu z lotu Boeinga 737. "Żadna linia lotnicza nie może sobie na to pozwolić" - ostrzegł.

Przedstawiciele rządu federalnego Belgii zwracają uwagę, że jeśli nowe normy zostaną utrzymane, to będą miały negatywny wpływ na gospodarkę kraju i zatrudnienie na lotnisku. Na sporze może za to skorzystać położone w południowej części Belgii, ale wciąż blisko Brukseli lotnisko Charleroi. Niedawno otwarto tam drugi terminal dla pasażerów i Charleroi deklaruje, że chętnie przyjmie kolejne linie lotnicze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zaventem
Bruksela
hałas
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....