TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Coraz więcej lotniczych spóźnień - analiza I kwartału
InfoAir.pl - Opublikowano: 11.04.2019 18:00:07
Coraz więcej lotniczych spóźnienie - analiza I kwartału

Transport lotniczy staje się coraz bardziej nieprzewidywalny – tak wynika z analizy lotów w Polsce w I kwartale 2019 r.

Eksperci AirHelp przeanalizowali ruch lotniczy w Polsce w I kwartale na przestrzeni ostatnich 4 lat. W okresie od początku stycznia do końca marca pomiędzy 2016 a 2019 rokiem liczba zakłóconych rejsów wzrosła dwukrotnie. W tym roku blisko 50% więcej pasażerów może ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych w porównaniu z I kwartałem 2016 r.

I kwartał

Z początkiem roku w Polsce zauważalny jest trend narastających zakłóceń lotów – tak wynika z najnowszej analizy firmy AirHelp, która specjalizuje się w prawach pasażerów na całym świecie. W I kwartale 2019 r. aż 7200 rejsów zostało odwołanych lub opóźnionych powyżej 15 minut. Natomiast w analogicznym okresie w 2016 r. liczba ta była o połowę mniejsza i wyniosła zaledwie 3800.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat liczba wszystkich odlotów z Polski w I kwartale wzrosła – w tym roku było ich o 18% więcej niż 4 lata temu.

Pasażerskie problemy

Analiza AirHelp ujawnia też stały wzrost liczby poszkodowanych pasażerów. W I kwartale tego roku odwołania i opóźnienia miały wpływ na 750 tys. pasażerów. To wzrost o blisko 50% w porównaniu z rokiem 2016.

Dane pokazują, że coraz częściej za zakłócenia lotów odpowiadają same linie lotnicze i nie wynikają one z nadzwyczajnych okoliczności takich jak: złe warunki atmosferyczne, wypadki z dronami czy ptakami. Liczba osób, które są uprawnione do uzyskania odszkodowania z tytułu problemów podczas rejsów od stycznia do marca br. wynosi ponad 46 000. W analogicznym okresie 4 lata temu było to o prawie 22 000 mniej pasażerów. Oznacza to, że z roku na rok coraz więcej podróżnych dociera do celu co najmniej trzy godziny za późno lub wcale.

Jeżeli chodzi o wskaźnik punktualności to na przestrzeni 4 lat spadł on o 10%. Oznacza to, że w I kwartale 2016 r. aż 85% samolotów wylatujących z Polski dotarło do miejsca docelowego o czasie. Natomiast analogicznie w tym okresie bieżącego roku aż 1 na 4 rejsy był opóźniony.

Polska rzeczywistość

Powyższa analiza pokazuje, że  w Polsce coraz częściej dochodzi do anulowania bądź opóźnień lotów.

-"Spodziewamy się, że do 2020 r. z powodu tych zakłóceń ucierpi jeszcze więcej pasażerów. Tak znaczący wzrost liczby podróżnych uprawnionych do odszkodowania pokazuje, że to linie lotnicze są odpowiedzialne za występujące problemy. A powodem tej sytuacji jest m.in. walka na rynku międzynarodowym o sprzedaż jeszcze większej liczby miejsc. Zdarza się, że niektórzy przewoźnicy oferują loty na trasach, których nie są w stanie obsłużyć z ze względu na niedobór samolotów czy personelu. W ubiegłym roku obserwowaliśmy też wzrost, jeśli chodzi o strajki załóg, które nie były tak powszechne we wcześniejszych latach – mówi Marta Koziarz, ekspert AirHelp.

Dane AirHelp dotyczące odlotów z Polski w I kwartale 2019, 2018, 2017 i 2016 roku (od 1 stycznia do 31 marca):

Q1 2019

Q1 2018

Q1 2017

Q1 2016

Liczba wszystkich odlotów

37 800

37 300

33 200

30 900

Liczba zakłóconych odlotów*

7200

6 300

5 000

3 800

Liczba wszystkich pasażerów

3 940 000

3 930 000

3 530 000

3 230 000

Liczba pasażerów poszkodowanych

750 000

650 000

520 000

390 000

Liczba pasażerów uprawnionych do odszkodowania

46 300

39 600

29 900

24 600

Wskaźnik punktualności (on time performance)

75%

78%

82%

85%

*Suma odlotów odwołanych i opóźnionych powyżej 15 minut



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
pasażer
AirHelp
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....