Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery oferty na katowicką płytę postojową

infoair
21.08.2019 14:30
0 Komentarzy

Wykonawcę płyty postojowej ze stanowiskami dla dziewięciusamolotów tzw. kodu C, czyli wielkości airbusa A320, wybiera zarządca lotniskaKatowice. Po zakończeniu tej inwestycji lotnisko będzie dysponowało 45 takimistanowiskami.

Jak wynika z opublikowanej informacji z otwarciaofert na realizację tego przedsięwzięcia, zarządzające lotniskiem GórnośląskieTowarzystwo Lotnicze przeznaczyło na to kwotę 51,7 mln zł netto (63,6 mln złbrutto).

Cztery oferty złożyły firmy: Budimex (76,1 mln zł brutto),Skanska (84,1 mln zł brutto), Silesia Invest (61,2 mln zł brutto) i Max BoeglPolska (blisko 67 mln zł brutto). Okres obowiązywania zamówienia określono winformacji o przetargu na 32 października 2021 r.

Stan obceny

Obecnie Katowice Airport może przyjął na płytach postojowych32 samoloty kodu C. Jest to możliwe po zakończeniu pierwszego etapu rozbudowypłyty postojowej samolotów cargo. Pierwotnie liczyła ona dwa stanowiska, wramach zakończonego w listopadzie ub. roku pierwszego etapu rozbudowypowiększyła się ona o cztery stanowiska.

Równolegle pod koniec ub. roku rozpoczął się drugi etaprozbudowy płyty cargo, o kolejne cztery stanowiska, który powinien zakończyćsię jeszcze w 2019 r.

Budowa kolejnej płyty postojowej, dla dziewięciu samolotów,która połączy dwie istniejące płyty postojowe: zachodnią (cargo) i wschodnią(przed terminalami pasażerskimi), ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Budowa tej płyty to także pierwszy etap przedsięwzięcia związanegoz rozbudową bazy obsługi technicznej. Grunty znajdujące się przed nową płytąprzeznaczone są pod dwa nowe hangary. Obecnie lotnisko koordynuje zakres ikształt tej inwestycji z przyszłymi najemcami.

Czas inwestycji

Infrastruktura postojowa samolotów to jeden z elementówprocesu inwestycyjnego w Katowice Airport. W lipcu br. uruchomiono nową strefęwyjazdową z parkingu przed terminalami (tzw. parking P1), wkrótce oddanych matam zostać 660 nowych miejsc postojowych. W przyszłym roku wybrany ma zostaćwykonawca przebudowy układu drogowego przed lotniskiem

Lotnisko obecnie pracuje także nad koncepcjązagospodarowania gruntów, na których znajdują się m.in. stara wieża kontrolilotów, tzw. budynek wielofunkcyjny i parking P2. Na tym terenie GTL chce wprzyszłości wybudować m.in. terminal centralny z infrastrukturą towarzyszącą, wtym parkingami wielopoziomowymi.

W III kw. br. wystartować ma przebudowa i rozbudowaterminalu pasażerskiego B oraz budowa centralnej wartowni. W tym roku zakończysię też przygotowywanie koncepcji zagospodarowania centralnej części portu,która pozwoli określić wielkość i lokalizację nowego, centralnego terminalupasażerskiego wraz z powiązaną z nim infrastrukturą.

Ponadto GTL chce w najbliższych latach zrealizować takieprojekty jak: nowa strażnica Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, bazapaliwowa, nowa baza działu eksploatacji lotniska, czy rozbudowa terminalucargo. Nadal zwiększana będzie liczba stanowisk postojowych samolotów. Nalotnisku inne inwestycje prowadzą też partnerzy GTL.(PAP)

Komentarze