ECK: Pocztówka z wakacji w formie reklamacji

infoair
19.09.2019 10:30
0 Komentarzy

Nie wszyscy wracają z urlopu z uśmiechem na ustach. Powód? Długie oczekiwanie na lot, uszkodzone bagaże, zagubiona walizka, czy inne problemy z linią lotniczą. Europejskie Centrum Konsumenckie zachęca w takich wypadkach do wysłania reklamacji i podpowiada, jak to zrobić szybko i skutecznie.

-„Jeżeli chodzi o egzekwowanie swoich praw, linia lotnicza bywa ciężkim przeciwnikiem. Samo znalezienie formularza na jej stronie staje się wyzwaniem. Dlatego przygotowaliśmy kilka narzędzi, które ułatwią, składanie reklamacji. A kiedy linia nie na nią nie odpisała lub odpowiedziała nie tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, to zapraszamy do ECK. Dzięki finansowaniu Komisji Europejskiej i UOKiK, możemy pomagać bezpłatnie. Z roku na rok ECK przyjmuje coraz większą liczbę skarg.” – wyjaśnia Karol Muż, koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK)

W okresie wakacyjnym od 1 czerwca do 30 sierpnia ECK otrzymało łącznie 350 skarg na linie lotnicze:

• 185 skarg na problemy z opóźnionym odwołanym lotem lub odmową przyjęcia na pokład

• 155 skarg na problem z bagażem

• inne – 10.

Szybka reklamacja, czyli  trzy  narzędzia

1. kalkulator praw

Musisz wiedzieć, co Ci przysługuje! Obliczysz to za pomocą Kalkulatora Praw Pasażera: https://konsument.gov.pl/kalkulator-praw-pasazerow-linii-lotniczych/

2. wzory reklamacji

Jak napisać reklamacje na opóźniony/odwołany lot lub problem z bagażem? Skorzystaj z wzoru reklamacji w języku polskim i angielskim: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-do-linii-lotniczych/

3. zestawienie formularzy

Masz już treść reklamacji i szukasz odpowiedniego adresu? Tutaj znajdziesz linki do formularzy reklamacyjnych większości europejskich linii lotniczych: https://konsument.gov.pl/misc/faq-support/formularz-reklamacji/

Więcej informacji nt. praw pasażera dostępnych jest na stronie: https://konsument.gov.pl/prawa-pasazerow/

Komentarze