TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Eko-paliwo dla prywatnych odrzutowców. Po Davos
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 23.01.2020 14:30:25
Eko-paliwo dla prywatnych odrzutowców. Po Davos; fot. Airport Zurrich

Setki prywatnych odrzutowców uczestników Światowego Forum Gospodarczego w Davos będą mogły zatankować na lotnisku w Zurychu paliwo, które generuje emisję CO2 niższą o nawet 18 proc. - podała agencja Bloomberga.

Paliwo SAF (ang. sustainable aviation fuel) zostanie dostarczone przez koalicję SAF - organizację łączącą producentów i operatorów odrzutowców biznesowych oraz dostawców paliwa.

Mieszanka zawierająca oprócz SAF 30 proc. tradycyjnego paliwa ma pozwolić na niższe nawet o 18 proc. emisje CO2, w porównaniu do podobnego lotu o długości ok. tysiąca mil morskich na zwykłym paliwie - wskazała grupa na oficjalnej stronie.

Wstyd przed lataniem?

Bloomberg przypomniał, że szeroko kojarzone ze szczytem w Davos prywatne odrzutowce spotkały się ze znaczną krytyką ruchu tzw. wstydu przed lataniem. Według aktywistów przedstawiciele globalnych elit zupełnie zbędnie wytwarzają dodatkową emisję, przedkładając własny transport ponad loty komercyjne.

W ubiegłym roku położone nieopodal Davos lotniska w Zurychu i St. Gallen-Altenrhein odwiedziło ponad tysiąc prywatnych odrzutowców - przypomniał Bloomberg.

Promowanie alternatywnych paliw może zdaniem agencji złagodzić rosnące protesty przeciw wykorzystaniu odrzutowców biznesowych oraz przeciw całemu rynkowi transportu lotniczego. Bloomberg przypomniał, że UE może niedługo skończyć z obecnymi ulgami podatkowymi na paliwo odrzutowe.

Emisje CO2 z międzynarodowego lotnictwa wzrosły ponad dwukrotnie od 1990 roku. ONZ wskazało zaś, że przemysł ten w ciągu kolejnych trzech dekad przekroczy emisje generowane przez dotychczasowego lidera - branżę energetyczną.

Politycy o klimacie

Organizatorzy tegorocznego Światowego Forum Gospodarczego w Davos zwrócili szczególną uwagę na wpływ wydarzenia na klimat i promowali zastosowania proekologiczne oraz zrównoważonego rozwoju. Podczas kilkudniowego spotkania starali się zminimalizować wykorzystanie jednorazowych przedmiotów plastikowych i promować białkowe alternatywy dla dań mięsnych, a transport odbywał się w dużej mierze pociągami czy autobusami.

Koalicja SAF wprowadziła także opcję tzw. offsetu węglowego dla uczestników zmierzających na szwajcarskie forum odrzutowcami z okolic Nowego Jorku, Bostonu i Waszyngtonu, gdzie ekologiczne paliwo nie jest dostępne. By skompensować emisje z lotu do Davos na tradycyjnym paliwie mogą oni zdecydować się na wykupienie identycznej ilości paliwa SAF na lotnisku Van Nuys nieopodal Los Angeles, które zostanie wykorzystane przez loty z tego portu. Mieszanka SAF jest jednak droższa od standardowego paliwa.

Obecnie wiodącym zamiennikiem dla zwykłego paliwa odrzutowego jest mieszanka biopaliwa z naftą. Jednak jego wykorzystanie rośnie powoli, ze względu na duże koszty i ograniczoną dostępność. Zmiana silników samolotów na hybrydowe lub elektryczne ma zaś nie być opłacalna przynajmniej do połowy lat 30. i nawet wtedy wykorzystają to raczej jedynie mniejsze samoloty - dodał Bloomberg. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
paliwo
samolot
Szwajcaria
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....