Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Finnair pierwszą europejską linią z Airbusem A350 XWB

infoair
07.10.2015 08:55
0 Komentarzy

Pierwszy Airbus A350 XWB nowej generacji został dziś uroczyścieodsłonięty podczas ceremonii przekazania samolotu w centrum dostawczym Airbusawe francuskiej Tuluzie. Finnair to pierwsza europejska linia lotnicza, którejloty będą obsługiwać Airbusy A350 XWB.

?Ten moment wyznacza otwarcie nowego, ekscytującego rozdziałuw 92-letniej historii Finnaira. Airbus A350 to przyszłość lotnictwa, a podróżnim zapewni naszym pasażerom zupełnie nowe, niezwykłe wrażenia,? mówi dyrektorFinnaira, Pekka Vauramo.

?To także chwila dumy dla wszystkich pracowników Finnaira,którzy niestrudzenie pracowali nad wprowadzeniem A350 do naszej floty. Poplanowaniua tras, wyszkoleniu pilotów i załogi, realizacji usług technicznych izałożeń marketingowych ? nastąpił moment na który czekaliśmy. DysponującAirbusem A350 XWB we flocie, możemy w pełni realizować założenia naszejstrategii i rozpocząć etap intensywnego rozwoju firmy,? dodaje Vauramo.

?Jesteśmy dumni i zachwyceni, że możemy być świadkamimomentu, w którym Finnair, jedna z najstarszych i najbardziej cenionych liniilotniczych na świecie, staje się pierwszym europejskim przewoźnikiem z AirbusemA350 w swojej flocie,? powiedział Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalnyAirbusa. ?Bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa i niezrównany komfortpodróżnych sprawiają, że A350 będzie stanowić idealną podstawę dla ekspansjiFinnaira na rynkach azjatyckich.?

Finnair zamierza do roku 2020 podwoić ruch na trasachazjatyckich w stosunku do roku 2010, a inwestycja we flotę Airbusów A350stanowi fundament tego planu. Przewoźnik zamówił w sumie 19 samolotów A350 ijest to największa inwestycja w jego historii. Odbiór pierwszych czterech maszyn zaplanowano do końca 2015 r., siedemkolejnych zostanie dostarczonych w 2016 i 2017 r., a pozostałe zamówienia zostanązrealizowane do 2023 r.

Nowy A350 odgrywa także kluczową rolę w realizacji strategiiprzewozów cargo Finnaira ? dzięki nowym A350 ładowność przewoźnika ma wzrosnąćdo 2020 r. o 50%.

Pierwsze rejsowe loty komercyjne odbędą się 9 października zHelsinek do Amsterdamu i Oslo, w ramach programu lotów doszkalających dlazałogi. Samolot zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe 21 listopada 2015 natrasie z Helsinek do Szanghaju.

Komentarze