TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Hydroplany z elektrycznymi silnikami
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 30.03.2019 12:00:54
Hydroplany z elektrycznymi silnikami

Kanadyjskie linie lotnicze Harbour Air we współpracy ze spółką MagniX zamierzają wyposażyć swoją flotę 37 hydroplanów w silniki elektryczne. Jeśli testy zakończą się sukcesem, to pierwsze loty pasażerskie rozpoczną się pod koniec 2021 r. - podała agencja Bloomberga.

Firmy planują w pierwszej kolejności wymienić zasilany paliwem lotniczym silnik Pratt & Whitney PT6 sześcioosobowego samolotu De Havilland DHC-2 Beaver na silnik elektryczny wraz z bateriami i rozpocząć loty testowe w listopadzie bieżącego roku. Eksperymentalna jednostka ma mieć zasięg ok. 100 mil (ok. 160 km) i ważyć tyle samo co niezmodyfikowany model.

Jeśli loty zakończą się sukcesem, a projekt zostanie zatwierdzony przez organy regulacyjne USA i Kanady, firma Harbour Air planuje montaż tworzonych przez MagniX silników elektrycznych w całej swojej flocie hydroplanów: 15 modelach DHC-2 Beaver i 22 samolotach DHC-3 Single Otter.

Pół miliona pasażerów rocznie

Kanadyjska firma Harbour Air reklamuje się jako największa linia lotnicza wykorzystująca samoloty przystosowane do startów i lądowań z powierzchni wody. Każdego roku przewozi ok. pół miliona pasażerów w regionie Kolumbii Brytyjskiej oraz miasta Seattle.

Produkowane przez firmę silniki Magni500 posiadają 750 koni mechanicznych i zapewniają ok. 60 minut pracy przy pełnych bateriach. Większość lotów Harbour Air trwa zaś ok. pół godziny, co daje dużą rezerwę energii - wskazał szef pochodzącej z okolic Seattle firmy MagniX Roei Ganzarski.

Pojemność baterii nadal jest największym czynnikiem ograniczającym dążenie do elektryfikacji transportu lotniczego - zaznaczył dyrektor generalny, który w przeszłości był menadżerem Boeinga.

Jak wskazała firma Roland Berger obecnie na całym świecie prowadzonych jest ok. 100 niezależnych projektów dot. samolotów elektrycznych. Agencja Bloomberga wskazała na wspieraną przez Boeinga i JetBlue Airways firmę Zunum Aero, która dąży do wprowadzenia na rynek lotniczy hybrydowych silników elektrycznych do 2022 r. JetBlue zainwestowało także w spółkę Joby Aviation, która pracuje nad pięcioosobowym modelem elektrycznego samolotu o zasięgu 150 mil. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Kanada
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....