TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Ile LOT dostanie rekompensaty za MAX-y?
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 08.02.2020 19:00:21
Czesi przestają latać do Chin. Od jutra ; fot. Rolls-Royce

Prezes PLL LOT Rafał Milczarski spodziewa się pozytywnego wyniku spółki za 2019 r. i 2020 r. W rozmowie z PAP wskazał, że wynik ten będzie jednak zależał od poziomu rekompensat od Boeinga i Rolls-Royce'a. "Jeśli chodzi o 2020 r. to spółka działa w oparciu o prowizorium budżetowe na I kw."- poinformował.

-"Mamy w tej chwili prowizorium budżetowe na I kwartał 2020 r. i działamy zgodnie z planem, bardzo uważnie przyglądając się rozwojowi sytuacji w związku z uziemieniem pięciu samolotów Boeing 737 MAX 8" - powiedział Milczarski pytany o wynik finansowy spółki w 2019 r. i prognozę na 2020 r.

Kosztowne uziemienie

LOT w związku z globalnym uziemieniem Boeing 737 MAX, wstrzymał loty wszystkich pięciu maszyn, które znajdują się w jego flocie. W sumie spółka zamówiła 15 MAX-ów.

-"Spodziewam się, że zarówno jeśli chodzi o 2019 rok, jak i 2020 rok - wynik będzie pozytywny, ale nie mamy jeszcze zamkniętego procesu uzyskiwania rekompensat od Boeinga i Rolls-Royce'a. W związku z tym wynik ten będzie zależny od poziomu rekompensat, które od Boeinga i Rolls-Royce'a uzyskamy. Dzisiaj mamy prowizorium budżetowe, bo na razie nie znamy wysokości rekompensat. Cały czas rozmawiamy z Boeingiem" - powiedział.

Zdaniem Milczarskiego, sprawa MAX-ów i ich powrót do latania są "skomplikowane", ponieważ - jak podkreślił prezes - "nie chodzi tu wyłącznie o wymiar techniczny".

-"W grę wchodzi wiele zmiennych, aby ta sytuacja została rozwiązana. Jestem przekonany, że MAX-y wrócą do latania. Te dwie straszne katastrofy nigdy nie powinny się wydarzyć. Nie może być tak, że pilot nie jest w stanie sobie poradzić z niedomaganiem systemu. Nie mam wątpliwości, że po przywróceniu przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która jest naszym regulatorem ruchu lotniczego oraz FAA (Federal Aviation Administration) - amerykański organ nadzoru lotniczego, samolot ten będzie w pełni bezpieczny" - wskazał.

10 mln zamiast 11 mln

Dopytywany, kiedy MAX-y wrócą do latania, Milczarski odparł, że spółka "jest gotowa na każdą ewentualność". "Gdyby się zdarzyło tak, że przed sezonem letnim samoloty jednak nie wrócą, zastąpimy je innymi maszynami" - powiedział.

Wskazał, że zanim uziemione samoloty LOT-u, wrócą do służby, wykonają serię rejsów technicznych, bez pasażerów na pokładzie. "Zanim pasażerowie do nich wsiądą, musimy być przekonani, że wszystko działa tak jak powinno i można latać bezpiecznie" - zapewnił.

Jak podkreślił, gdyby nie było problemów z MAX-ami, to w 2019 r. LOT przewiózłby ponad 11 mln pasażerów, a nawet blisko 12 mln. W roku 2019 spółka przewiozła ponad 10 mln pasażerów.

Wszystkie 737 MAX, w tym również należące do polskiego LOT-u, zostały uziemione w 2019 r. po katastrofie samolotu należącego do Ethiopian Airlines. 10 marca ub. roku etiopska maszyna spadła kilka minut po starcie z lotniska w Addis Abebie. Zginęło wówczas 157 osób. Wcześniej, w październiku 2018 r., należący do indonezyjskiej Lion Air Boeing 737 MAX 8, po 13 minutach od startu z lotniska w Dżakarcie spadł do Morza Jawajskiego. Wtedy zginęło 189 osób. Stwierdzono, że w obu przypadkach przyczyną katastrofy był wadliwie działający system komputerowy MCAS.

Rolls-Royce i USA

Wcześniej z powodu problemów z silnikami firmy Rolls-Royce LOT był zmuszony do uziemienia niektórych dreamlinerów Boeinga. W ich miejsce przewoźnik musiał wynająć inne samoloty do obsługi połączeń realizowanych przez te maszyny.

-"Jeśli chodzi o kłopoty z silnikami Rolls-Royce do Boeinga 787 Dreamliner, to jest to proces zarządzalny i przewidywalny. Oczywiście, wolelibyśmy wykonywać połączenia wyłącznie dreamlinerami, bez konieczności leasingowania innych maszyn – Airbusów A340" - powiedział Milczarski.

Jak wskazał, od momentu zniesienia wiz do USA wzrosło zainteresowanie lotami do tego kraju.

-"Będziemy otwierać połączenia do USA w miarę rozwoju naszej floty i możliwości przepustowości na Lotnisku Chopina w Warszawie, a w przyszłości na Centralnym Porcie Komunikacyjnym, będziemy istotnie zwiększać skalę działalności również na Atlantyku" - powiedział. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
LOT
Boeing
Rolls-Royce
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....