TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Jak komercyjnie sfinansować CPK? Pomoże partner
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 05.09.2019 09:30:01
Jak sfinansować CPK? Pomoże partner

Spółka Centralny Port Komunikacyjny chce pozyskać partnera, który zaproponuje rozwiązania dot. finansowania inwestycji i jej późniejszego utrzymania – powiedział 3 września prezes CPK Piotr Malepszak. Wskazał, że brani pod uwagę są m.in. partnerzy z doświadczeniem z Dalekiego Wschodu.

Malepszak wziął udział we wtorkowym panelu Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju poświęconym m.in. planowanej nowej strategii dla lotnictwa cywilnego w Polsce. Opracowanie do 2020 r. dokumentu dot. rządowej polityki rozwoju sieci lotnisk, z uwzględnieniem budowy CPK, w połowie czerwca br. zapowiedział wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

-"Naszą zagwozdką jest, jak znaleźć pieniądze na tę inwestycję. Dzisiaj wiemy, że nie jesteśmy w stanie sfinansować tego portu lotniczego z pieniędzy unijnych, czyli musimy szukać finansowania komercyjnego – różnego rodzaju" - mówił w Krynicy prezes spółki CPK.

-"Te testy, te informacje, które mamy, wskazują, że inwestycja będzie rentowna w perspektywie następnych trzydziestu lat. To daje nam pewien spokój, ale opierając się na twardych danych dotyczących ruchu lotniczego patrzymy na tę inwestycję w kategorii +must have+. To nie jest tak, że ten aspekt finansowy będzie przeważał – on będzie bardzo znaczący" - precyzował.

-"Liczby pokazują, że w perspektywie może nie dziesięciu lat - chociaż np. za trzy-cztery lata Okęcie dojdzie do skraju przepustowości - takie lotnisko musi powstać" - dodał. "Stąd warunek niezbędny posiadania nowej infrastruktury" - wyjaśnił.

-"Pod kątem finansowania: rozpoczynamy dzisiaj współpracę z partnerami strategicznymi, którzy mają nam na to pytanie odpowiedzieć; głównie myślimy o kierunkach dalekowschodnich, które mają doświadczenie w budowie i zarządzaniu dużymi portami lotniczymi" - wskazał Malepszak.

-"Doradztwo strategiczne, które chcemy zawrzeć, ma nam dać najlepszą odpowiedź, jak sfinansować to lotnisko i w jaki sposób to lotnisko utrzymywać" - uściślił zastrzegając, że w tym kontekście nie ma także jeszcze odpowiedzi, jak lotnisko będzie wyglądało i ile będzie kosztowało. "Tę kwestię określi plan strategiczny" – zaznaczył prezes CPK.

ABC CPK

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie byłby w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, umożliwiające przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

Docelowo lotnisko ma umożliwiać rozbudowę do przepustowości ok. 100 mln pasażerów. Według ostatnich zapowiedzi MI do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lotnisko
CPK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....