Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jutro analiza wpływu CPK na lotnisko Chopina

infoair
03.04.2018 16:30
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”podczas środowej konferencji prasowej – 4 kwietnia – przedstawi wyniki analizy lokalizacyjnejlotniska komplementarnego dla stołecznego portu i Centralnego PortuKomunikacyjnego – powiedział PAP Hubert Wojciechowski.

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL)zarządza Lotniskiem Chopina.

-„PPL ujawni w środę podczas konferencji prasowej wynikianalizy lokalizacyjnej lotniska komplementarnego dla Lotniska Chopina iCentralnego Portu Komunikacyjnego” – powiedział we wtorek dyrektor biuramarketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.

Konferencja prasowa odbędzie się z udziałem prezesa PPL,dyrektora Lotniska Chopina Mariusza Szpikowskiego.  W jej trakcie mają zostać przedstawione m.in. wyniki analizylokalizacyjnej międzynarodowej firmy doradczej Arup odnośnie lotnisk w Radomiu,Modlinie i Łodzi oraz due diligence portów. To tej firmie PPL zleciłoprzeprowadzenie odpowiednich analiz. Due diligence to szczegółowe, wielopłaszczyznowe sprawdzaniepodmiotu pod względem m.in. jego kondycji handlowej, finansowej, prawnej czypodatkowej.

We wtorek „Puls Biznesu” napisał, że dotarł doraportu firmy Arup dotyczącego spółki Port Lotniczy Radom. „Wynika zniego, że jeśli PPL zamierza przenieść tu część operacji, m.in. tanich linii,wyzwań będzie co niemiara w każdym ze zbadanych aspektów: finansowym,technicznym, prawnym i środowiskowym” – napisała gazeta.

Według PB „analiza techniczna wykazuje, że aby lotniskoobsłużyło planowany ruch, trzeba je gruntownie przebudować. Autorzy raportuprzyznają, że +z tego powodu szczegółowa analiza stanu technicznego dzisiejszejinfrastruktury jest w pewnym sensie bezcelowa+”.

„W przypadku istotnego zwiększenia ruchu lotniczego ipasażerskiego praktycznie całość istniejącej infrastruktury lotniska będziemusiała zostać gruntownie przebudowana. W praktyce (z wyjątkiem drogistartowej) oznaczać to będzie budowę nowego lotniska” — napisała gazetacytując raport.

W połowie stycznia br. prezes PPL, zaprezentował planydotyczące rozbudowy Lotniska Chopina. Przedstawił także wstępne wnioski analizyprzygotowanej przez międzynarodową firmę doradczą. Formalny dokument miał byćna koniec stycznia, a raport na koniec marca.

Analiza ta miała wskazać lokalizację portu komplementarnegodla Lotniska Chopina, a potem, po jego zamknięciu dla Centralnego PortuKomunikacyjnego, który ma przyjmować samoloty w 2027 r., a Lotnisko Chopina mabyć wówczas zamknięte.

PPL podpisało także w styczniu list intencyjny z prezydentemRadomia w sprawie ewentualnego przejęcia lotniska w tym mieście. Jak tłumaczyłwówczas Szpikowski, podpisanie tego listu intencyjnego z Radomiem, umożliwiłoPPL wejście w kolejny etap, którym jest przeprowadzenie głębokiego due diligencespółki, zastanowienie się nad potencjalną strukturą transakcji,przeanalizowaniem otoczenia biznesowego, finansowego, rynkowego. „Bez tegolistu nie byłoby to możliwe” – mówił wówczas Szpikowski.

Dodał wówczas, że PPL od dłuższego czasu, analizując tematmerytorycznie, prowadzi rozmowy zarówno z lotniskiem w Modlinie, jak i z portemw Radomiu. „Zaangażowaliśmy do tego celu międzynarodowego doradcę” -mówił.

Radomskie lotnisko jest jedynym portem lotniczym użytkupublicznego w Polsce, który powstał bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowałow jego utworzenie ponad 90 mln zł. Od kilku lat lotnisko szuka inwestora, któryzrealizowałby niezbędne inwestycje infrastrukturalne. Chodzi m.in. o wydłużeniepasa startowego i rozbudowę płyty postojowej. Koszt prac szacowany jest na ok.130 mln zł. Dzięki realizacji tych zadań byłyby obsługiwane większe samoloty iloty mogłyby się odbywać na dłuższych trasach.

Właścicielami lotniska w Modlinie są: Agencja MieniaWojskowego (34,43 proc. udziałów), województwo mazowieckie (30,37 proc.udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc. udziałów)oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc. udziałów). (PAP)

Komentarze