TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Kiedy odszkodowanie za spóźnienie w transferze?
InfoAir.pl - Opublikowano: 23.10.2017 13:12:34
Kiedy odszkodowanie za spóźnienie w transferze?

Dokonując rezerwacji lotów łączonych, należy pamiętać o czasie, potrzebnym na przemieszczenie się pomiędzy terminalami. Jest on ustalany przez każde lotnisko indywidualnie. Przykładowo pasażer przesiadający się do innego samolotu we Frankfurcie nad Menem potrzebuje na to 1h, w Miami 1,5h, a w Pekinie – 3h.

– Wiele linii lotniczych nie dostosowuje się do czasu transferów, ustalanych przez porty lotnicze. To sprawia, że ​​pasażerowie często spóźniają się na kolejny lot w swojej dwuetapowej podróży. Ostatnio zajmowaliśmy się przypadkiem czteroosobowej rodziny, która przegapiła samolot we Frankfurcie nad Menem, ponieważ miała 10 minut na transfer na tym ogromnym lotnisku. Przewoźnik twierdzi, że rodzina powinna była pośpieszyć się – naszym zdaniem takie podejście jest całkowicie niedopuszczalne – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

Informacje te są szczególnie ważne dla pasażerów, którzy rezerwują loty indywidualnie. Każdy, kto zwłasnej winy przegapi lot ze względu na złe oszacowanie czasu potrzebnego na przesiadkę, nie będzie uprawniony do alternatywnego lotu lub wypłaty odszkodowania.

Pasażer ma jednak prawo ubiegać się o alternatywny transport w przypadku, gdy bilety na oba loty zostały kupione razem i mają ten sam numer rezerwacji. W przypadku, gdy podróżni przybyli do miejsca docelowego więcej niż trzy godziny później od planowanego czasu, przewoźnik powinien również wypłacić klientom odszkodowanie od 250 do 600 euro. Zgodnie z Rozporządzeniem WE261, wysokość rekompensaty zależna jest od długości lotu:

  • poniżej 1 500 km – 250 euro

  • loty wewnątrz UE powyżej 1 500 km – 400 euro

  • loty poza UE pomiędzy 1 500 a 3 500 km – 400 euro

  • loty poza UE powyżej 3 500 km – 600 euro

Przewoźnik obsługujący problematyczny lot jest również odpowiedzialny za ewentualne późniejsze opóźnienia, nawet jeżeli są one wykonywane przez inne linie lotnicze.

– Jeżeli chciałbyś ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, to powinieneś zanotować faktyczny czas przybycia do miejsca przeznaczenia. Nie akceptuj ofert przewoźnika, wktórych zrzekasz się swoich praw wzamian za inne świadczenia (vouchery na kolejne przeloty itp.), ponieważ stracisz możliwość ubiegania się o odszkodowanie. Ponadto zachowaj wszystkie dowody poniesionych dodatkowych wydatków w wyniku opóźnienia. Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom także ciepły posiłek podczas oczekiwania, jak również dostęp do łączności, transport oraz hotel, jeżeli jest to konieczne – dodaje Natalia Gębska.

Pasażerowie już na lotnisku mogą sprawdzić, czy ich lot kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania. Wystarczy zeskanować kartę pokładową w bezpłatnej aplikacji AirHelp.

L.p.

Miasto

Kod lotniska

Czas na przesiadkę (w minutach)

1

Pekin

BJS / PEK

180

2

Shanghai

PVG

120-150 (od terminalu)

3

Rio de Janeiro

GIG

120

4

Miami

MIA

90

5

Sydney

SYD

90

6

Los Angeles

LAX

90

7

Madryt

MAD

90

65 (Iberia)

8

Hong Kong

HKG

80

9

Dubai

DXB

75

10

Chicago

ORD

75-90

11

Nowy Jork

JFK

60

12

Berlin

TXL

60

13

Frankfurt

FRA

60

14

Istambuł

IST

60

15

Londyn

LHR

60

16

Singapur

SIN

60

17

Wiedeń

VIE

60 / 25 (Star Alliance)

18

Bruksela

BRU

60 (Schengen)

90

19

Paryż

CDG

60 / 75 / 90 (z terminali 1/2 do 3)

20

Tokio

HND

45

90

21

Johannesburg

JNB

45-75

22

Stuttgart

STR

45

23

Kolonia/Bonn

CGN

45

24

Düsseldorf

DUS

45

25

Hamburg

HAM

45

26

Rzym

FCO

45

27

Amsterdam

AMS

40

28

Monachium

MUC

40

29

Zurych

ZRH

40

30

Atlanta

ATL

35-85



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
AirHelp
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...