KLM da znać jak dolecisz. WhatsApp-em

infoair
18.12.2018 13:30
0 Komentarzy

Nadchodzi dobra wiadomość dla wszystkich mam, tatusiów,babć, dziadków i przyjaciół pasażerów, którzy podróżują KLM. Linia właśniestworzyła nowe udogodnienie, które może być przydatne, szczególnie w okresieświąteczno-noworocznym: Rodzinne Powiadomienia poprzez WhatsApp (KLM FamilyUpdates).

Dzięki nowej usłudze, bliscy podróżującej osoby dostająautomatyczne powiadomienia od KLM o statusie jej podróży. W ten sposób -wprowadzając jeszcze jedną technologiczną innowację – linie KLM kolejny razspełniają życzenia swoich klientów.

Jak to działa?

Pasażerowie KLM, którzy w procesie rezerwacji przelotów KLMlub Air France na stronie klm.pl, zamówili odbiór swojej karty pokładowejpoprzez komunikator WhatsApp, otrzymują teraz zaproszenie do skorzystania znowej, bezpłatnej usługi „KLM Family Updates”. Zaproszenie jest wysyłane wpostaci pytania od KLM na WhatsApp – „Czy chcesz, aby KLM informował nabieżąco Twoich znajomych i rodzinę o statusie Twojego lotu?” Dodatkowoklient otrzymuje link do aktywacji grupy WhatsApp. Po kliknięciu w link KLMautomatycznie tworzy grupę, a klient dodaje do niej członków swojej rodziny lubznajomych – w zależności od tego, kogo chce informować o swojej podróży.

Członkowie stworzonej przez pasażera grupy rodzinnej (lubgrupa przyjaciół itp.) na WhatsApp będą otrzymywać od KLM automatycznepowiadomienia o statusie podróży. Oznacza to, że nasi bliscy otrzymają pierwsząwiadomość, gdy tylko nasz samolot wystartuje, kolejną – natychmiast powylądowaniu – jeszcze zanim my sami będziemy mogli skorzystać z telefonu.Członkowie grupy rodzinnej zostaną poinformowani również w przypadkuewentualnego opóźniania.

Co więcej, oprócz automatycznych powiadomień ze strony KLM,każdy z członków grupy rodzinnej może zapytać linię o status lotu np. @KLM,gdzie jest samolot? Albo @KLM, gdzie jest Ania? Aby odpowiedzieć na pytania,KLM używa sztucznej inteligencji, dlatego należy je zadawać w języku angielskim,poprzedzając każde pytanie “@KLM”.

Korzystając z nowej usługi KLM, klienci zachowują pełnąprywatność. KLM nie może odczytać żadnych wiadomości, które członkowie grupyrodzinnej wysyłają między sobą. Po wysłaniu ostatniego powiadomienia, żepasażer dotarł do miejsca docelowego, KLM opuszcza grupę na WhatsApp. Grupapozostaje aktywna i jej członkowie mogą nadal z niej korzystać. Wszystkie wiadomości są chronione przez pełneszyfrowanie WhatsApp.

KLM jest pierwszą linią lotniczą oferującą usługi za pośrednictwemWhatsApp – nie tylko swoim pasażerom, ale również ich najbliższym. Obecnieserwis jest dostępny w języku angielskim. Jeśli nowe udogodnienie spodoba siępodróżnym – KLM rozszerzy usługę, oferując ją poprzez kolejne kanały w mediachspołecznościowych.

Więcej informacji na temat „KLM Family Updates” znajduje siętutaj https://social.klm.com/flightinfo/whatsapp/familyupdates/.

Cyfrowy KLM

KLM stawiał pierwsze kroki w mediach społecznościowych w2009 roku, jako pionier w swojej branży w tej dziedzinie. Od tamtej poryzyskuje reputację inicjatora i prekursora w zakresie różnych usług i kampanii wnowych kanałach. Linia ma ponad 28 milionów fanów i użytkowników na różnychplatformach społecznościowych, za pośrednictwem których otrzymuje ponad 180tysięcy komentarzy, z czego 35 tysięcy to pytania lub uwagi. Zespółkonsultantów KLM z działu social media liczy 360 osób i jest obecnienajwiększym na świecie zespołem dedykowanym do osobistej obsługi klientapoprzez media społecznościowe. Za pośrednictwem WhatsApp, Facebook, Messenger,Twitter, popularnego w Chinach WeChat i koreańskiego KakaoTalk KLM oferujeswoim klientom wsparcie i możliwość kontaktu non-stop przez 24 godziny na dobę,7 dni w tygodniu w 10 językach. KLM był pierwszą linią na świecie, którazaoferowała swoim klientom dokumenty podróżne (jak karta pokładowa) orazbieżące informacje nt. statusu lotu przez komunikatory WhatsApp, Messenger iTwitter. Jest też pierwszą zachodnią linią obecną w chińskim mediumspołecznościowym WeChat.

Od ubiegłego roku linia z powodzeniem wykorzystuje własnegochatbota „BlueBot” do pomocy klientom w procesie rezerwacji biletów,wyszukiwaniu lotów, a nawet w pakowaniu bagażu (wspólnie z Google Home).

Komentarze