KLM spakuje Cię z wirtualnym asystentem [FILM]

infoair
03.01.2018 11:53
0 Komentarzy

Linie KLM wprowadziły na rynek kolejną technologicznąnowość. Teraz klienci KLM mogą spakować się do podróży przy pomocy wirtualnegoasystenta.

Znasz Google Home? To sprytne urządzenie zintegrowane zwyszukiwarką Google, które pełni rolę sterowanego głosem głośnika i asystenta winteligentnym domu. Teraz Google Home nie tylko na zawołanie włączy światło lubmuzykę, ale też pomoże Ci spakować walizkę przed podróżą! Usłyszysz w nim głos”BlueBot” (w skrócie BB) – bazującego na sztucznej inteligencji chatbota KLM,który udzieli Ci rad w pakowaniu, w oparciu o dane z rezerwacji takie jakkierunek podróży, długość pobytu, a także o prognozę pogody na miejscu.Wprowadzony na rynek w październiku tego roku chatbot KLM „Bluebot” łączysztuczną inteligencję z kilkoma systemami KLM i wsparciem ponad 250 realnychpracowników działu obsługi klienta. W pierwszym etapie bot był wykorzystywanywyłącznie do zapytań dotyczących rezerwacji lotniczych. Zintegrowanie „BB” zGoogle Home daje kolejne praktyczne zastosowanie – pomoc w pakowaniu.

Jak to działa?

Posiadacze urządzenia Google Home mogą aktywować serwispakowania prosząc o rozmowę z KLM. Usługa jest również dostępna na innychurządzeniach, na których działa Google Assistant. W niedalekiej przyszłościklienci KLM będą też mogli wysłać za pośrednictwem Google Home na swój profilspołecznościowy listę rzeczy do przypomnienia, których w danej chwili nie są wstanie zapakować, takich jak na przykład wizy, które wymagają zorganizowania.Należy pamiętać, że rozmawiając z Google Home, jak i botem KLM należyposługiwać się językiem angielskim, tylko wtedy zostaniemy zrozumiani.

{https://www.youtube.com/watch?v=2YZUnhSCiNU}

„Linie KLM są znane z indywidualnego, spersonalizowanegopodejścia do klienta, ale nie tylko! Słyniemy z wykorzystywania nowoczesnychtechnologii. Nasi klienci mogą między innymi planować swoje podróże przy pomocychat bota czy komunikatorów WhatsApp, Messenger, Twitter oraz korzystać zinnych nowoczesnych narzędzi. Nowa usługa poprzez Google Home to kolejny krok wrealizacji naszej innowacyjnej strategii usług cyfrowych. To także naszapierwsza spersonalizowana usługa sterowana głosem z wykorzystaniem Google Homei sztucznej inteligencji. Interaktywny asystent KLM w pakowaniu bagażu jest teżczymś, co nas wyróżnia i jedną z wielu dodatkowych usług, które nasipasażerowie otrzymują za darmo, jeśli podróżują KLM.” – powiedział PieterGroeneveld, starszy wiceprezes ds. Usług Cyfrowych w Air France KLM.

O Bluebot (BB)

Wprowadzony na rynek trzy miesiące temu bot KLM o nazwieBlueBot (w skrócie) jest technologią bazującą na sztucznej inteligencji.Zaprojektowano go tak, aby mógł odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczącerezerwacji lotniczej KLM poprzez komunikator Messenger. Chatbot jest połączonyzarówno z systemem rezerwacyjnym, skąd czerpie wiedzę na temat lotów, jak też zsystemami wsparcia klienta, skąd pobiera gotowe odpowiedzi na standardowepytania i w razie potrzeby może poprosić o pomoc człowieka. BlueBot nie jestzwykłym botem. Jest technologią, która sama się uczy, a jego baza wiedzy rośniewraz z każdym kolejnym zapytaniem. Co więcej, posiada własną osobowość – „BB”jest pomocna, przyjacielska, profesjonalna, a czasem lekko zuchwała.

Bluebot rozpoczęła pracę jako „pracownik” działu rezerwacjilotniczych KLM, teraz dodatkowo pomaga pakować walizki, a w przyszłości będziepomocna jeszcze w wielu innych rzeczach poprzez różne kanały mediówspołecznościowych.

Komentarze