TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

KLM z kolejnym Boeingiem 787-10 [FILM]
InfoAir.pl - Opublikowano: 05.11.2019 17:30:42
KLM z kolejnym Boeingiem 787-10 [FILM]

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie Boeingi 787-10. Nowa wersja Dreamlinera jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku.

Kilka tygodni temu KLM Królewskie Holenderskie Linie lotnicze powitały swój najnowszy samolot – Boeing 787-10, któremu nadano imię "Niecierpek" (Busy Lizzie). Jest on najwyższą – dziesiątą generacją modelu 787, znanego na całym świecie jako "Dreamliner". Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku samolot, ze względu na niską emisję CO2 i hałasu. Biorąc pod uwagę paliwooszczędność i pojemność kabiny, Dreamliner dziesiątej generacji jest jednocześnie tani w eksploatacji.

Pierwszy z nich – "Kwiat Pomarańczy", linia powitała w czerwcu b.r., rozpoczynając tym samym obchody 100-lecia firmy. Poza liczącą 13 sztuk flotą Boeing 787-9, obecnie przewoźnik użytkuje dwa Boeingi 787-10, a docelowo, do 2022 roku, będzie posiadać 15 maszyn tego typu. Wszystkie będą nosiły imiona kwiatów.

Zobaczcie film z powitania "Kwiatu Pomarańczy".


Wydajny i cichy

KLM jest pierwszą europejską linią lotniczą, która posiada w swojej flocie szerokokadłubowe Boeingi B787-10, o maksymalnym zasięgu 12 tysięcy kilometrów, które są wykorzystywane do lotów dalekiego zasięgu. Maszyna jest uważana za jeden z najbardziej przyjaznych środowisku i wydajnych pod względem eksploatacji samolotów na rynku. Dreamliner dziesiątej generacji jest wyposażony w te same silniki co jego poprzednik - Boeing 787-9, jednak dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów do jego konstrukcji, osiągnięto jeszcze niższą emisję CO2 i znaczną redukcję hałasu. Samolot może zabrać na pokład 344 pasażerów w dwóch klasach podróży – Klasie Ekonomicznej i Klasie Biznes – World Business Class.

Historia imion

KLM postanowił, że Boeingi 787-10 będą nosiły imiona kwiatów. Najnowszy Dreamliner, który ostatnio dołączył do floty przewoźnika nazwano “Niecierpek" (ang. Buzzy Lizy), a wcześniejszy nabytek to “Kwiat Pomarańczy". KLM, jako jedna z niewielu linii kultywuje blisko stuletnią tradycję nadawania imion swoim samolotom. Początkowo nazwy wymyślano w nawiązaniu do liter w rejestracji samolotu i tak powstawały imiona jak “Dikke Dirk" czy “Piet Haas". Jednak to nazwy ptaków dały początek prawdziwym imionom samolotów i tradycja rozpoczęła się na dobre.

Wraz z przybywaniem samolotów we flocie linii, zaczęto tworzyć całe serie imion dla danego typu samolotu, a nazwy były często wyrazem dumy z holenderskiej historii i osiągnięć. Tak więc samoloty KLM nosiły imiona Rembrandta, Paulusa, Pottera i innych holenderskich malarzy "Złotego Wieku". W długiej historii floty holenderskiego przewoźnika były serie imion od mórz i oceanów, roślin, zasłużonych ludzi świata, nazw stolic, parków narodowych, sławnych placów miejskich czy miejsc światowego dziedzictwa.

Imion nie wybiera się przypadkowo! Każde kolejne imię w danej serii nie może mieć więcej niż 31 liter i musi być łatwe o wymówienia. Co więcej, nazwa powinna mieć związek z jednym z miejsc dokąd lata KLM. Informacja o imieniu musi być przesłana do producenta samolotu nie później niż osiem miesięcy przed odbiorem maszyny. Imię zostaje namalowane na kadłubie w dwóch miejscach przy kopicie – w wersji angielskiej na lewej burcie, a w niderlandzkim brzmieniu – po prawej. W pewnych przypadkach nadawaniu imienia towarzyszy szczególna ceremonia, która odbywa się na przykład wtedy, gdy do floty linii dołącza nowy typ samolotu. W przeciwieństwie do chrzczenia statków, o burtę samolotu nie rozbija się butelki, ale polewa się szampanem jego nowe imię – na szczęście.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Boeing
KLM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....