TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Kompromis w sprawie utrzymania wyjątków w systemie ETS dla lotnictwa
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 19.10.2017 13:55:05
Kompromis w sprawie utrzymania wyjątków w systemie ETS dla lotnictwa

Loty do i poza UE mają być nadal wyłączone z systemu handlu pozwoleniami na emisję CO2, by dać przewoźnikom czas na wdrożenie światowej umowy w sprawie emisji - takie porozumienie dotyczące wyjątków proponowanych przez KE wypracowała z PE estońska prezydencja.

Wyjątek z systemu ETS (ang. emission trading system) dla takich lotów wprowadzono na lata 2013-2016. Systemem handlu pozwoleniami na emisję gazów cieplarnianych objęte są loty pomiędzy lotniskami wewnątrz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli w państwach UE, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu.

W lutym Komisja Europejska zaproponowała, by ten wyjątek obowiązywał jeszcze przynajmniej przez cztery lata.

Wypracowane przez reprezentującą państwa członkowskie estońską prezydencję porozumienie z przedstawicielami Parlamentu Europejskiego przewiduje, że nowe rozwiązania mają być stopniowo wdrażane od 2021 roku. Chodzi o wypracowany w październiku 2016 roku kompromis światowego sektora lotniczego pod auspicjami Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Przewiduje on, że po 2020 roku linie lotnicze będą musiały równoważyć wzrost emisji. W praktyce chodzi o kupowanie przez przewoźników "jednostek emisyjnych", które będą generowane przez projekty mające na celu redukcję CO2 w innych działach gospodarki np. przez odnawialne źródła energii. Do 2026 roku udział w systemie ma być dobrowolny, dopiero od 2027 roku stanie się obowiązkowy.

"UE uważa, że wszystkie loty muszą przyczyniać się do zmniejszania emisji gazów cieplarnianych. W pełni wspieramy toczące się negocjacje ICAO w celu opracowania kompleksowych i jednolitych zasad międzynarodowych. Przyjęcie tej regulacji na okres przejściowy jest kluczowe" - podkreślił cytowany w oświadczeniu minister środowiska Estonii Siim Kiisler.

Porozumienie przewiduje, że wyjątek dla lotów do i poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego ma być utrzymany do końca 2023 roku, gdy pierwsza faza systemu ICAO zacznie działać.

Według danych KE bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych z lotnictwa to około 3 proc. całkowitych emisji w UE oraz ponad 2 proc. emisji na świecie. Gdyby sektor lotniczy był państwem, byłby na dziesiątym miejscu wśród największych emitentów gazów cieplarnianych na świecie.

Szacunki ICAO wskazują, że do 2020 roku poziom emisji generowany przez sektor lotniczy na świecie będzie o 70 proc. wyższy niż w 2005 roku. Do 2050 roku poziom ten może wzrosnąć nawet o 300-700 proc.

UE włączyła lotnictwo w system handlu pozwoleniami na emisję od 2012 roku. Według KE w latach 2013-2016 system ETS przyczynił się do ograniczenia emisji CO2 przez sektor lotniczy o 65 mln ton. Zaproponowane w piątek zmiany w systemie wymagają zgody europarlamentu i rządów państw członkowskich UE.

Po tym jak przedstawiciele państw członkowskich i Parlament Europejski potwierdzą kompromis, możliwe będzie opublikowanie przepisów w oficjalnym dzienniku urzędowym UE.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ETS
Unia Europejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....