TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Kto kupi Air India? W grze 100 procent udziałów
PAP - Opublikowano: 07.06.2019 17:30:54
Kto kupi Air India? W grze 100 procent udziałów

Rząd Indii chce w całości sprzedać narodowego przewoźnika lotniczego Air India. Zdecydowano, że 5 mld USD długów ma zostać przeniesione do spółki celowej, co odciąży firmę. Wcześniejsza oferta sprzedaży 74 proc. udziałów nie spotkała się z zainteresowaniem.

Pierwsze szczegóły poprawionej oferty sprzedaży Air India mają być dostępne dla potencjalnych nabywców 7 lipca. W ciągu 3 miesięcy rząd ma uaktualnić dane finansowe przedsiębiorstwa, a cała transakcja może się zakończyć w ciągu roku.

Rząd oferuje 100 proc. udziałów firmy, a nie jak wcześniej 74 proc. W 2018 r. zmieniono prawo, dzięki czemu zagraniczna linia lotnicza może posiadać do 49 proc. udziałów indyjskiej linii lotniczej, a inwestor niezwiązany z lotnictwem nawet 100 proc. udziałów.

Miliardowy dług

Przepisy pozostawiają jednak furtkę dla rządu premiera Narendry Modiego, który chciał sprzedać zadłużone linie lotnicze już podczas pierwszej kadencji rządów Indyjskiej Partii Ludowej (BJP). Rząd może wydać indywidualną zgodę na nabycie 100 proc. udziałów przez zagraniczną linię lotniczą.

Eksperci twierdzą, że taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny. Narodowe linie lotnicze są znacznym obciążeniem państwowego budżetu. Całkowity dług firmy sięga prawie 8 mld USD, a rząd w ubiegłym roku zarezerwował prawie 500 mln USD na obsługę długu.

Ogromne zadłużenie odstrasza potencjalnych nabywców, dlatego na początku roku rząd powołał spółkę celową do jego obsługi. Zdecydowano teraz, że do spółki trafią zobowiązania o wartości ok. 5 mld USD. Inwestor przejmie więc przedsiębiorstwo z resztą długu, głównie związaną z utrzymaniem i spłatą samolotów.

Lotniczy potencjał

Zadłużony przewoźnik może być jednak dobrym zakupem. Ma atrakcyjne połączenia między Indiami i USA (m.in. Waszyngton, Nowy Jork, San Francisco), a także do Londynu, Sydney i Tokio. Planowane są nowe połączenia na Bali oraz do krajów Afryki. Ok. 75 proc. floty Air India obsługuje międzynarodowe trasy. Linia jest członkiem zrzeszenia przewoźników Air Alliance od 2014 r.

Problemy finansowe indyjskiego Jet Airways, prywatnego przewoźnika, poprawiają wyniki Air India. Państwowa linia przejmuje połączenia Jet Airways w kraju i za granicą. Pod koniec maja Air India Express, budżetowe ramię Air India, w sześciu dniach miesiąca zanotował rekordowe 99 proc. obłożenie swoich lotów. Air India Express lata również do krajów Zatoki Perskiej, popularnego miejsca pracy Indusów.

Indyjski rynek lotniczy rozwijał się w tempie 17-23 proc. rocznie w ostatnich czterech latach. Rząd premiera Modiego inwestuje w rozbudowę lotnisk i subsydiuje małe, mniej popularne połączenia. Linie lotnicze otrzymują dopłaty do biletów na takie połączenia, a pasażerowie płacą maksymalnie 2500 rupii (ok. 140 zł). (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Air India
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....