Lotnicza kampania uderzy we wstyd przed lataniem
Branża lotnicza przygotowuje kampanię wymierzoną przeciwkozjawisku „wstydu przed lataniem”, które zniechęca ludzi m.in. wEuropie do podróży samolotami – przekazał 5 listopada szef MiędzynarodowegoZrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) agencji Reutera.
IATA to globalna organizacja handlowa reprezentującainteresy przewoźników powietrznych. Instytucja zrzesza blisko 300 liniilotniczych z całego świata. Przewodniczący lobby Alexandre de Juniac rozmawiałz dziennikarzami Reutera w Kuwejcie.
Zgodnie z zapowiedzią de Juniaca, IATA za pośrednictwembranżowego ugrupowania ATAG (zrzeszenia m.in. przewoźników, operatorów lotniski producentów samolotów) koordynuje „bardzo, bardzo dużą kampanię”,która ma „wyjaśnić, co zrobiły, robią i zamierzają zrobić w przyszłości”firmy w ramach ograniczania swojego oddziaływania na środowisko. Jak podkreśliłszef organizacji, działania te mają odeprzeć rozpowszechniane w tym temacie”mylące informacje”. Nie sprecyzował jednak daty rozpoczęciaplanowanej akcji.
Negatywny wpływ
Agencja Reutera wskazała, że linie lotnicze odczuły w 2019r. negatywny wpływ rosnącego „wstydu przed lataniem” (ang.”flight shame”). Zjawiskiem tym określa się niechęć do podróżowaniasamolotem ze względu na związaną z tym dużą emisję gazów cieplarnianych. Dorezygnacji z lotów na rzecz bardziej przyjaznych dla środowiska środkówtransportu, takich jak pociągi, nawołuje m.in. szwedzka aktywistka GretaThunberg.
Według Reutera „zawstydzanie przed lataniem”odbiło się na popycie na usługi przewoźników w Europie, szczególnie w krajachskandynawskich, a także w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
„Trudno to mierzyć, a poza tym nie zauważyliśmydotychczas niczego takiego poza Europą. Z czasem jednak przyjdzie” -ocenił de Juniac.
Loty komercyjne odpowiadają obecnie za ok. 2,5 proc.światowej emisji dwutlenku węgla. Jak podkreślił Reuters, wobec rosnącej liczbyprzelotów liczba ta może znacznie wzrosnąć z czasem. Agencja wskazała zarazem,że od 1990 r. branża lotnicza ograniczyła emisję na pasażera o połowę – główniedzięki zastosowaniu bardziej wydajnych maszyn. Obecnie firmy planują ograniczyćemisję netto do 2050 r., a od 2020 r. prowadzić neutralny węglowo rozwój. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze