Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnisko Babimost z wynikami za październik 2017

infoair
24.11.2017 16:56
0 Komentarzy

Lotnisko Zielona Góra-Babimost w październiku br. po razpierwszy od wielu lat przekroczyło liczbę 2 tys. pasażerów obsłużonych w ciągumiesiąca. Od początku br. z portu skorzystało prawie 13,5 tys. osób, czyli o 68proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Jak poinformował dyrektor Biura Marketingu i PRPrzedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) Hubert Wojciechowski, tylkow październiku port w Babimoście obsłużył 2156 podróżnych – o 127 proc. więcejniż w tym samym miesiącu 2016 r.

Liczba operacji lotniczych w październiku 2017 wzrosła do 95z 88 przed rokiem. „Liczymy na to, że popularność portu będzie stale rosnąć” –powiedział Wojciechowski. Dodał, że tak dobry wynik jest związany ze zwiększeniemliczby połączeń z Zielonej Góry do Warszawy przez obsługującego to połączenienarodowego przewoźnika – PLL LOT, który rozwija swoją siatkę połączeń.

Na początku tego roku LOT wygrał przetarg na połączenialotnicze z portu Zielona Góra-Babimost do Warszawy i z powrotem. Za usługiświadczone do końca 2018 r. samorząd woj. lubuskiego zapłaci spółce 12,1 mlnzł.

Do Warszawy lata Bombardier Q400, który na pokład będziemógł zabrać 78 pasażerów. Przewoźnik realizuje sześć par połączeń w tygodniu. Lot między Zieloną Górą a Warszawą trwa godzinę.

Historia Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost

2008 r. – Ustawa umożliwiająca komunalizację byłego lotniskawojskowego w Babimoście i otwierająca samorządowi drogę do jego przejęcia

2010 r. – Sejmik Województwa Lubuskiego wyraził wolęprzejęcia portu lotniczego

13 kwietnia 2010 r. – podpisanie aktu założycielskiegoLotnisko Zielona Góra/Babimost Spółka z o.o., gdzie Województwo Lubuskie objęło100% kapitału Spółki.

27 maja 2010 r. – podpisanie umowy w sprawie przejęciainfrastruktury lotniska w formie darowizny od Skarbu Państwa

2010 r. – pierwsze połączenie lotnicze na trasie ZielonaGóra – Warszawa

20 czerwca 2011 r. – pierwszy lot z nowym przewoźnikiem –firma SprintAir (połączenia z Warszawą wznowiono po półrocznej przerwie)

13 października 2011 r. – uchwała Sejmiku WojewództwaLubuskiego upoważniająca Zarząd WL do zawarcia umowy na wieloletnie (2012-2015)finansowanie do celów promocyjnych połączenia lotniczego na trasie Zielona Góra– Warszawa – Zielona Góra.

13 kwietnia 2012 r. – podpisanie umowy pomiędzyPrzedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” (PPL), Województwem Lubuskim aSpółką (na realizację celów Strategii Rozwoju PL ZG/B do roku 2040).

16 lipca 2012 r. – podpisanie umowy pomiędzy PPL,Województwem Lubuskim a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej (PAŻP)

2013 r. – podpisanie umowy z PPL o wzajemnej współpracy (do2016 roku). Strony zobowiązały się w niej do pewnych zadań. W myśl umowywojewództwo musi spełnić konkretne warunki komunalizacji, czyli nieodpłatnegoprzejęcia mienia lotniczego, płyty lotniskowej i całego otoczenia. Te warunkito prowadzenie lotniska przez 30 lat, nie tylko w gotowości do operacjicywilnych, ale również w gotowości do operacji wojskowych.

Województwo lubuskie wzięło na siebie także zadaniainwestycyjne i je zrealizowało. Wszystkie inwestycje opiewały na kwotę ponad 16mln.

2013 r. – montaż systemu ILS

2014 r. – montaż systemu Meteo-AWOS – automatycznego systemupomiarowego parametrów meteorologicznych

2 marca 2017 r. – LOT wraca na lotnisko w Babimoście.Pierwsze połączenie z Warszawy z nowym przewoźnikiem. Od tego dnia PortLotniczy w Babimoście znalazł się w siatce połączeń lotniczych.

Komentarze