Lotnisko w Radomiu bez regularnych lotów rejsowych
Z lotniska w Radomiunie odbywają się od poniedziałku regularne loty rejsowe. Umowy z lotniskiem nieprzedłużyły linie SprintAir, obsługujące loty do Lwowa, Pragi i Gdańska. PortLotniczy Radom zapowiedział jednak, że wkrótce pojawi się nowy przewoźnik.
Jak poinformował rzecznik spółki Port Lotniczy Radom KajetanOrzeł dobiegają końca rozmowy i negocjacje z nowym przewoźnikiem. Spółka niechce na razie zdradzać, o jakie linie chodzi. „Szczegóły umowy, a przedewszystkim nazwę przewoźnika i ustaloną pomiędzy stronami siatkę połączeń,przedstawimy w najbliższym czasie” – stwierdził Orzeł. Podkreślił, żepriorytetem dla Portu Lotniczego Radom jest znaczące zwiększenie liczbypasażerów, poprzez obsługę większych niż dotychczas samolotów.
Według niego radomskie lotnisko „chce sprostać w tensposób ogromnemu zainteresowaniu podniebnymi podróżami mieszkańców Mazowsza iwojewództwa świętokrzyskiego”.
Port Lotniczy Radom współpracował z liniami SprintAir przezpółtora roku. Ostatnio ten przewoźnik obsługiwał trasy do Lwowa, Gdańska,Pragi, a wcześniej także do Berlina i Wrocławia.
Na początku października prezydent Radomia RadosławWitkowski powiedział, że miasto prowadzi rozmowy z zewnętrznym inwestorem,który zrealizowałby niezbędne inwestycje infrastrukturalne. Chodzi m.in. owydłużenie pasa startowego i rozbudowę płyty postojowej. Koszt prac szacowanyjest na ok. 130 mln zł. Dzięki realizacji tych zadań byłyby obsługiwane większesamoloty i loty mogłyby się odbywać na dłuższych trasach.
Wcześniej politycy PiS informowali w radomskich mediach, żew rozmowach na temat lotniska w Radomiu biorą udział m.in. przedstawicielePrzedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. W ubiegłym tygodniu pojawiły sięmedialne doniesienia o możliwym przejęciu radomskiego portu lotniczego przezPPL.
Radomskie lotnisko jest jedynym portem lotniczym użytkupublicznego w Polsce, który powstał bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowałow jego utworzenie ponad 90 mln zł. W ciągu 9 miesięcy br. port lotniczyobsłużył w sumie blisko 9 tys. pasażerów.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze