Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lufthansa z Airbusem na krótkie i średnie trasy

infoair
03.10.2018 13:30
0 Komentarzy

28 września rada nadzorcza Deutsche Lufthansa AGzatwierdziła zakup 27 krótko- i średniodystansowych samolotów. Opcja zakupu 24Airbusów A320neo i trzech A321 została przekształcona w zamówienie.

Decyzja jest odpowiedzią na pozytywny rozwój rynku iosiągnięte zyski, zapewniając odpowiednie zasoby floty w nadchodzących latach.Całkowita wartość tego zamówienia w cenach ofertowych wynosi około 3 miliardydolarów. Zwiększa to łączną liczbę zamówień grupy na A320neo i A321neo do 149,z czego 13 już zasiliło flotę Lufthansy.

A320neo i A321neo (skrót od „new engine option”) mają zostaćdostarczone w 2023 i 2024 roku. Dziesięć z 27 nowych samolotów jestprzeznaczonych dla linii SWISS, pozostałe będą obsługiwały operacje lotniczeinnych przewoźników grupy. Maszyny zostaną wyposażone w silniki Pratt &Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Oba typy silników wrównych proporcjach zasilą samoloty z rodziny „Neo” we flocie Lufthansa Group.

Innowacyjne technologie silników opracowane przez Pratt& Whitney i CFM International, a także aerodynamiczne końcówki skrzydeł(winglety), w które wyposażono samolot, zmniejszają zużycie paliwa aż o 20procent w przeliczeniu na pasażerokilometr. Jak wszystkie samoloty Lufthansy zrodziny A320, A320neo i A321neo są wyposażone seryjnie w redukujące hałasgeneratory wirów. Podczas startu A320neo osiąga około 50 procent mniejszypoziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.

Komentarze