Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mazowsze o sytuacji Modlina. Wymowna nieobecność PPL

infoair
11.04.2018 14:15
0 Komentarzy

W kwietniowym posiedzeniu uczestniczyli m.in. przedstawicieleMinisterstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Infrastruktury, spółki „MazowieckiPort Lotniczy Warszawa-Modlin”, wojewoda mazowiecki, a także przedstawicieleudziałowców Modlina – Agencji Mienia Wojskowego, Samorządu WojewództwaMazowieckiego oraz Nowego Dworu Mazowieckiego. Zabrakło tylko przedstawicieliczwartego udziałowca portu – Przedsiębiorstwa Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL).

Port w Modlinie jest obecnie jednym z najprężniej działających lotnisk wkraju i piątym pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Niestety jego rolaw rozwoju północnego Mazowsza jest regularnie marginalizowana przez PPL.

-„Bez rozbudowyterminala i modernizacji infrastruktury, dalszy rozwój lotniska staje podznakiem zapytania. Fakt ten budzi coraz większe zaniepokojenie nie tylkoekspertów, ale także mieszkańców i przedsiębiorców z północnego Mazowsza –podkreślił marszałek Adam Struzik.

Port lotniczy Warszawa/Modlin to nie tylko lotnisko, toprzede wszystkim miejsca pracy dla tysięcy ludzi.

-„Wokół lotniska w Modlinie powstała baza hotelowa liczącadziś już 15 hoteli. Każdy z nich to miejsce pracy dla kilkudziesięciu osób.Powstało też kilkanaście parkingów, restauracje, firmy przewozowe. Stąd, dziwinas taka postawa PPL, która uniemożliwia dalszy rozwój nie tylko lotniska, alecałego północnego Mazowsza – dodaje zastępca burmistrza Nowego DworuMazowieckiego Janusz Mikuszewski.

Jak poinformował przewodniczący rady OgólnopolskiegoPorozumienia Związków Zawodowych Województwa Mazowieckiego Jerzy Wiśniewski, porozpoczęciu dyskusji medialnej na temat portu lotniczego w Modlinie, do OPZZzaczęli się zgłaszać zaniepokojeni patową sytuacją mieszkańcy zarówno Warszawy,jak i okolic Nowego Dworu Mazowieckiego. Do sytuacji nie odniosły się PortyLotnicze. Jerzy Wiśniewski podkreślił, że zapowiedzi uruchomienia lotniska wRadomiu wywołały obawę utraty pracy wśród pracowników i przedsiębiorców zpółnocnego Mazowsza.

-„PPL-u nie ma. Stwarza to wrażenie jakby ktoś celowodziałał na szkodę spółki – podsumował przewodniczący OPZZ województwamazowieckiego Jerzy Wiśniewski.

Raport o mazowieckichlotniskach

Biorący udział w posiedzeniu WRDS przedstawiciele spółkiMazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin odnieśli się także do przygotowanegona zlecenie rządu przez firmę Arup raportu o lotniskach w Radomiu i Modliniepod kątem ich ewentualnej rozbudowy.

-„Nie wiem skąd te plany. Arup szacując rzekome kosztyrozbudowy Modlina wyburzył i drogę startową i sam terminal. Moim zdaniem tosposób na pompowanie kosztów. To wariant zupełnie niezrozumiały i nigdy nie byłbrany pod uwagę w naszych planach rozwoju. Ten raport sprawia wrażenie jakbypowstał na zamówienie polityczne. Radom, żeby stać się Modlinem musi wydać 450mln zł. Pamiętajmy, też że lotnisko w Modlinie jest nie tylko impulsemrozwojowym dla tej części regionu, ale także miejscem pracy. W samej spółcepracuje około 200 osób, ale dzięki lotnisku pracę ma nawet kilka tysięcy –podkreślił wiceprezes spółki Marcin Danił.

Komentarze