Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mirbud z umową na radomskie lotnisko

infoair
09.03.2020 07:30
0 Komentarzy

W ciągu 22 miesięcy firma Mirbud ma zaprojektować iwybudować terminal na lotnisku w Radomiu. Koszt inwestycji to prawie 280,5 mlnzł. W piątek Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze podpisało z wykonawcąumowę w tej sprawie.

Według wiceprezesa spółki Mirbud Sławomira Nowaka terminal wRadomiu będzie najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce.

22 miesiące

-„Dołożymy starań, żeby w ciągu 22 miesięcy na możliwienajwyższym poziomie przygotować ten obiekt, wyposażony m.in. w 30 stanowiskcheck–in, 10 bramek, 8 stanowisk kontroli, 3 karuzele do odbioru bagażu” -powiedział Nowak podczas piątkowego podpisania umowy z PPL. W spotkaniu wzięliteż udział: europoseł Adam Bielan oraz posłowie Marek Suski i AndrzejKosztowniak.

Projekt wykonawczy terminala ma być gotowy w ciągu 6miesięcy. W półtora roku ma powstać konstrukcja obiektu. Lotnisko w Radomiu mabyć zbudowane prawie od podstaw. Według PLL będzie gotowe na przełomie lipca isierpnia 2022 r.

Zdaniem PPL

Prezes PPL Mariusz Szpikowski podkreślił, że terminal wRadomiu będzie wybudowany w najnowocześniejszej technologii. Ma być to także –jego zdaniem – obiekt funkcjonalny, dzięki czemu zapewniona zostanie komfortowamożliwość obsługi pasażerów. Terminal ma mieć powierzchnię 30 tys. m kw. Wdużej, przystosowanej do potrzeb głównie pasażerów lotów charterowych strefiekomercyjnej, zaplanowano liczne punkty gastronomiczne i handlowe. Zdaniem PLLterminal będzie przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. Wprzyszłości możliwa jest jego rozbudowa nawet do obsługi 9 mln podróżnych.Obecnie na lotnisku w Radomiu prowadzone są prace związane z przebudową iwydłużeniem drogi startowej z 2000 m do 2500 m.

Dyr. pionu finansów i inwestycji PPL Michał Nowotny Nowotnyzdradził, że w trakcie robót ziemnych znaleziono najpierw dwie bomby z okresuII wojny światowej, a następnie – w czasie prewencyjnych badań i pracsaperskich – zlikwidowano kolejnych 12 niewybuchów znajdujących się od lat podziemią. W kolejnych miesiącach PPL planuje ogłoszenie przetargów, m.in. nabudowę dróg kołowania i płyt postojowych oraz wybudowanie obiektów dla służbzajmujących się utrzymaniem lotniska. W planach jest także przetarg na budowęukładu drogowego wokół portu oraz wybudowanie stanicy Lotniskowej StrażyPożarnej, gdzie będzie się też znajdować wieża kontroli ruchu.

Radomska wizja

Lotnisko w Radomiu ma być portem komplementarnym dla Okęcia.”Przepustowość lotniska w Warszawie jest na wyczerpaniu. W 2019 r.obsłużyliśmy niemalże 19 mln pasażerów. Przy pogorszeniu jakości obsługi nalotnisku w Warszawie możemy maksymalnie obsłużyć 21-22 mln pasażerów” -powiedział Nowotny. Dodał, że – według prognoz – w kolejnych latach ruch lotniczyzarówno w Polsce, jak i na Mazowszu będzie stale wzrastał.

Według PPL przeniesienie części ruchu lotniczego na lotniskow Radomiu nastąpi także w skutek administracyjnego podziału ruchu.”Pracujemy z Ministerstwem Infrastruktury nad tym, żeby pewne segmentyruchu lotniczego przenieść z lotniska Chopina do Radomia; dlatego zakładamy, żedosyć szybko uda nam się wypracować tutaj dosyć istotny wolumen ruchulotniczego” – stwierdził Nowotny.

Port lotniczy w Radomiu rozpoczął działalność w maju 2014 r.To jedyne lotnisko użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparciaunijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 90 mln zł. PPL kupiłoradomskie lotnisko po tym, jak w połowie września 2018 r. radomski sąd ogłosiłupadłość spółki Port Lotniczy Radom. (PAP)

Komentarze