Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modlińskie lotnisko z wynikami za I kwartał: 489 232 pasażerów

infoair
24.04.2020 08:30
0 Komentarzy

Pierwszy kwartał 2020 roku okazał się bardzo trudnym okresem dla branży lotniczej. Globalna pandemia koronawirusa spowodowała spadek liczby obsłużonych pasażerów i operacji lotniczych na Lotnisku Warszawa/Modlin.

Natomiast po ogłoszeniu przez Radę Ministrów RP decyzji o zawieszeniu z dniem 15 marca międzynarodowych lotów ruch pasażerski zatrzymał się na dobre.

W pierwszym kwartale 2020 roku obsłużonych zostało 489 232 pasażerów, o 32% mniej niż w analogicznym okresie roku 2019. Wykonanych zostało 3 698 operacji lotniczych, co stanowi spadek o niemal 27% w stosunku do I kwartału 2019 r.

Tylko cargo

Aktualnie na lotnisku zbazowanych jest 6 samolotów Ryanaira, które odbywają cykliczne loty techniczne. Z początkiem kwietnia przewoźnik rozpoczął przewozy cargo, dostarczając do Polski – wykorzystując Lotnisko Warszawa/Modlin – ładunki ze sprzętem medycznym i ochronnym.

W godzinach funkcjonowania lotniska, między 7:00 a 19:00 odbywają się także loty szkolne i treningowe, typu General Aviation oraz loty wojskowe o statusie State. W pierwszym kwartale 2020 r. samoloty General Aviation wykonały w sumie 426 lądowań i 417 startów.

Co dalej?

Regionalne porty lotnicze są motorem rozwoju dla otoczenia, zapewniając miejsca pracy w nowoczesnych gałęziach gospodarki i przyczyniają się do dostępności transportowej i biznesowej regionu. We wszystkich firmach działających na Lotnisku Warszawa/Modlin zatrudnionych jest blisko 2 000 osób.

Warunkiem koniecznym do dalszego rozwoju i wykorzystania pełnego potencjału Portu Lotniczego Warszawa/Modlin jest jego dokapitalizowanie, między innymi przeznaczonymi na ten cel środkami ze strony województwa mazowieckiego. Niestety nie jest to możliwe bez zgody wszystkich wspólników, którzy od dłuższego czasu nie potrafią wypracować wspólnego stanowiska w tej sprawie.

-„Na początku roku liczyliśmy, że najbliższy czas będzie wyjątkowy, że znikną przeszkody, które powstrzymują rozwój naszego portu i będziemy mogli odpowiedzieć na coraz większe zapotrzebowanie przewoźników i touroperatorów. Planowaliśmy także huczne obchody związane z 100leciem Bitwy Warszawskiej, tak mocno związanej z terenem, na którym leży nasz port lotniczy – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. – Dziś jednak najważniejsze jest przetrwanie lotniska, które tnie koszty, zawiesza inwestycje i oszczędza na wszystkich wydatkach. Zredukowaliśmy też w porozumieniu z pracownikami pensje, by móc chronić ich miejsca pracy. Wsparcie Wspólników w tym ciężkim dla całej branży czasie, a także zaliczenie lotniska do grupy portów objętych pomocą rządową to obecnie priorytetowe sprawy. Wierzymy, że Rada Ministrów i Ministerstwo Infrastruktury zdają sobie sprawę z kluczowego znaczenia naszego lotniska dla Mazowsza i nie wykluczą ze wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej. – dodaje prezes Chorzewski.

Komentarze