Nie ma decyzji odnośnie lotniska Chopina po otwarciu CPK

infoair
17.10.2019 13:45
0 Komentarzy

Jeżeli LotniskoChopina pozostanie po otwarciu Centralnego Portu Komunikacyjnego, to będzie tozupełni inny port, niż obecnie – o mniejszej skali operacji lotniczych -powiedział we wtorek PAP wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.

Zastrzegł, że nie ma jeszcze decyzji dot. warszawskiegoportu.

„Decyzja o przyszłości Lotniska Chopina po otwarciuCentralnego Portu Komunikacyjnego nie została jeszcze podjęta. (…) JeżeliLotnisko Chopina pozostanie po otwarciu CPK, to musimy mieć świadomość, żebędzie to zupełnie inny port niż ten, jaki znamy obecnie. Byłoby to lotnisko onieporównywalnie mniejszej skali operacji, niż obecnie, ponieważ połączenia lotniczerealizowane przez tradycyjnych przewoźników, czy niskokosztowych – zostanąprzeniesione na CPK” – powiedział PAP Wild w kuluarach konferencjizorganizowanej w Warszawie przez Zrzeszenie Międzynarodowego TransportuLotniczego (IATA) pt. „Global Airport and Passenger Symposium”. Towydarzenie z udziałem przedstawicieli branży lotniczej, w tym m.in. liniilotniczych, czy zarządzających lotniskami.

„To pierwsza tego rodzaju impreza zorganizowana przezIATA w Polsce. Znak tego, jakie znaczenie uzyskała Polska przez ostatnie lata.Dane robią wrażenie na naszych partnerach z sektora lotniczego. W ciąguczterech lat rynek lotniczy w Polsce zwiększył się o połowę. I bardzo ważne, żeIATA organizuje właśnie w Polsce konferencję poświęconą temu, jak najskuteczniej,efektywniej i komfortowo obsługiwać pasażerów” – powiedział Wild, któryjest pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Jak dodał, są to zagadnienia, które są istotne z punktuwidzenia CPK.

„Nie jest przypadkiem, że CPK jest jednym z mocniejdyskutowanym przedsięwzięciem podczas tej konferencji. Bardzo mocno wybrzmiewatutaj poparcie IATA dla CPK. Ono było wielokrotnie deklarowane również przezprzewodniczącego IATA Alexandre de Juniaca, a także dzisiaj usłyszeliśmy, żewspółpraca miedzy IATA a naszym rządem jest bardzo korzystna. Ponieważ widzimy,że polityka włączania branży, sektora w projekt CPK zaczyna dawaćrezultaty” – powiedział Wild.

Przypomniał, że CPK konsultuje koncepcję portu lotniczego znajwiększymi liniami lotniczymi świata w ramach komitetu ACC powołanegowspólnie z IATA. Kolejne spotkanie w ramach ACC zaplanowane jest w Warszawie napiątek, 18 października.

IATA zrzesza 290 linii lotniczych, w tym PLL LOT. Zapewniaponad 82 proc. światowego ruchu lotniczego.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowymiędzy Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy idrogowy. W odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hazostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będziemógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPKwejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczegoi połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą anajwiększymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.


Komentarze