TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Pasażerskie orzeczenie Trybunału UE
InfoAir.pl - Opublikowano: 18.04.2018 13:30:46
Pasażerskie orzeczenie Europejskiego Trybunału

"Dziki strajk" załogi zorganizowany w odpowiedzi na decyzje restrukturyzacyjne zarządu nie zwalnia linii lotniczej z odpowiedzialności za odwołania czy opóźnienia lotów, a co za tym idzie konieczności wypłacania odszkodowań - orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE.

Sędziowie podkreślili, że ryzyko wynikające ze skutków społecznych towarzyszących restrukturyzacji firmy należy uznać za wpisujące się w ramy normalnego wykonywania działalności przewoźnika lotniczego.

Wyrok to pokłosie kilku pozwów wobec niemieckiego przewoźnika lotniczego TUIfly, którego zarząd we wrześniu 2016 r. niespodziewanie poinformował swoich pracowników o planach restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Zapowiedź ta doprowadziła do sytuacji, w której w okresie około tygodnia członkowie załogi masowo zaczęli korzystać ze zwolnień lekarskich.

Od 1 do 10 października 2016 r. odsetek nieobecności pracowników z powodu choroby, wynoszący zazwyczaj ok. 10 proc., wzrósł do 89 proc. w odniesieniu do załóg kokpitu i 62 proc. w odniesieniu do stewardes i stewardów. Porozumienie między załogą a zarządem udało się osiągnąć 7 października.

Linie TUIfly oceniły, że zaistniały "nadzwyczajne okoliczności", jakie są przewidziane w rozporządzeniu Unii, i odmówiły pasażerom dotkniętym protestem wypłaty odszkodowań wynoszących od 250 do 600 euro w zależności od odległości.

Niemieckie sądy, do których wpłynęły powództwa w tej sprawie, zwróciły się do Trybunału Sprawiedliwości z zapytaniem, czy spontaniczna nieobecność znacznej części załogi w formie "dzikiego strajku" mieści się w zakresie pojęcia "nadzwyczajnych okoliczności".

Sędziowie z Luksemburga udzielili negatywnej odpowiedzi, wskazując, że restrukturyzacje i przekształcenia stanowią normalne środki zarządzania przedsiębiorstwami i, co za tym idzie, przeprowadzający je są stale konfrontowani z rozmaitymi różnicami stanowisk, a nawet konfliktami z członkami załogi.

"+Dziki strajk+ rozpatrywany w omawianej sprawie nie może być traktowany jako okoliczność niepozwalająca spółce TUIfly na skuteczne nad nią panowanie" - czytamy w komunikacie TSUE.

Trybunał zwrócił również uwagę, że fakt, iż akcja protestacyjna powinna była zostać uznana za "dziki strajk" w rozumieniu niemieckich przepisów - ze względu na to, że nie została formalnie zainicjowana przez związek zawodowy - jest bez znaczenia dla oceny pojęcia "nadzwyczajnych okoliczności".

Sędziowie wskazali, że odróżnienie strajków, które na podstawie prawa krajowego są zgodne z prawem, od tych, które z prawem zgodne nie są, by ustalać czy zaszły "nadzwyczajne okoliczności", skutkowałoby uzależnieniem prawa pasażerów do odszkodowania od przepisów socjalnych każdego z państw UE. To byłoby sprzeczne z celami unijnego rozporządzenia służącego zapewnieniu pasażerom wysokiego poziomu ochrony w całej UE


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
unia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...