TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

PE chce złagodzić wymogi emisji CO2 dla linii lotniczych
WWW.EURACTIV.PL - Opublikowano: 20.09.2017 10:22:39
PE chce złagodzić wymogi emisji CO2 dla linii lotniczych

Loty pasażerskie poza obszar UE oraz przyloty spoza Unii podlegałyby restrykcyjnym kontrolom poziomu emisji CO2 dopiero po 2021 r. Parlament Europejski przyjął raport w tej sprawie. To ukłon w stronę wielkich amerykańskich, chińskich i arabskich przewoźników. Skorzystają także europejskie linie lotnicze.

Raport konserwatywnej brytyjskiej europosłanki Julie Girling, która pełni funkcję koordynatora ds. środowiska we frakcji Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy (EKR) proponuje aby poczekać z wdrożeniem unijnych norm dla lotów międzykontynentalnych do 2021 r. Chodzi o to, aby nie wychodzić przed szereg i poczekać aż Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) rozpocznie wdrażanie rozpisanego do 2035 r. pakietu CORSIA (Carbon Offseting and Reduction Scheme for International Aviation), który ma posłużyć zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla przez transport lotniczy po 2020 r.

Ulga, ale tylko tymczasowa

UE jest w światowej awangardzie walki z emisją CO2 do atmosfery. W 2008 r. przyjęto dyrektywę, która włączyła lotnictwo cywilne do systemu handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych. W 2012 r. wszystkie loty startujące bądź lądujące na terenie UE zostały włączone do Europejskiego Systemu Handlu Emisjami (ETS). Silna presja ze strony przede wszystkim USA i Chin sprawiła jednak, że czasowo wykluczono z systemu loty poza UE oraz spoza UE. Teraz europosłowie chcą przedłużyć ten wyjątek, aby poczekać aż ICAO przedstawi nowe rozwiązania dotyczące całego świata. 

- "UE wciąż wyznacza drogę w kwestii walki z globalnym ociepleniem. Nie mamy wcale zamiaru poluzowywać naszego stanowiska. Chcemy poczekać na normy ICAO, aby zorientować się czy będą one wystarczające. Na razie utrzymamy status quo" – tłumaczyła Julie Girling.

Polska – Bruksela: dużo rozmów o CO2, ale nie dobito targu

Na ostateczne rozstrzygnięcie w sprawie reformy systemu handlu emisjami CO2 przyjdzie prawdopodobnie poczekać aż do jesieni. Wciąż nie wiadomo na jakie ustępstwa wobec Polski zgodzi się Komisja Europejska i państwa "starej" UE.

Europosłowie Postępowego Sojusz Socjalistów i Demokratów (S&D) poparli raport EKR. Jak wyjaśniał zajmujący się we frakcji socjalistów lotnictwem Seb Dance "trzeba pamiętać, że choć ulgi zostaną przedłużone, to jednak zakreślona jest wyraźna czasowa granica ich obowiązywania". Ma to być swego rodzaju presja na ICAO, aby ta dotrzymała swoich terminów. 

- "Jeśli CORSIA nie spełni naszych oczekiwań i nie wyznaczy rzeczywiście ograniczających emisję limitów, będziemy mogli ponownie włączyć wszystkie loty cywilne do UE oraz z terenu UE do naszego systemu ETS" – zapewniał.

Teraz decyzja parlamentu zostanie poddana dyskusji przez unijnych ministrów ds. transportu. Ale kompromis musi zostać osiągnięty do końca kwietnia przyszłego roku, tak aby linie lotnicze mogły skutecznie rozliczyć się z poziomu swoich emisji za obecny rok. Emisje dwutlenku węgla przez samoloty cywilne odpowiadają za tylko ok. 3 proc. wszystkich emisji gazów cieplarnianych w UE. Z powodu rozwoju branży jest to jednak obecnie najszybciej rosnące źródło emisji CO2 do atmosfery.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CO2
Parlament Europejski
emisja CO2
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....