TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Piętnastka dreamlinerów LOT-u
InfoAir.pl - Opublikowano: 04.11.2019 11:30:22
Piętnastka dreamlinerów LOT-u; fot. © A. Jaszczyk / LOT

Boeing 787-9 Dreamliner wylądował 1 listopada na warszawskim Lotnisku Chopina; to piętnasta tego typu maszyna w barwach PLL LOT. Przewoźnik zapowiedział, że nowy samolot w swój pierwszy rejs uda się do Toronto w Kanadzie.

Samolot wylądował na Lotnisku Chopina w piątek rano. Lot nowej maszyny z fabryki Charleston w Północnej Karolinie w USA trwał dziewięć godzin i 50 minut.

Dalekie kierunki

Spółka przekazała, że nowy, 15. już Boeing 787 Dreamliner LOT-u będzie obsługiwał połączenia do Ameryki Północnej i Azji. Zgodnie z planem w swój pierwszy rejs, do kanadyjskiego Toronto, ma się udać jeszcze w piątek.

B787-9 jest siódmym dreamlinerem w tej wersji we flocie LOT - ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od ośmiu maszyn 787-8 używanych przez LOT. Maszyna B787-9 zabiera na pokład 294 pasażerów, czyli o 42 osoby więcej, niż mniejsza wersja 787-8. Przewoźnik ma osiem B787-8, a wiosną 2020 r. ma otrzymać kolejne dwa B787-9.

-"W przyszłym roku będziemy dysponować 17. dreamlinerami, co oznacza ponad trzykrotny wzrost floty szerokokadłubowej w ciągu czterech lat" - powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu ds. operacyjnych Maciej Wilk. Dodał, że dzięki powiększeniu floty, firma będzie mogła uruchomić nowe połączenia, np. z Warszawy na Sri Lankę i do San Francisco, z Krakowa do Nowego Jorku. "W przyszłości uruchomimy kolejne połączenia dalekiego zasięgu" - wskazał.

Zasięg 13 tys. 350 km

Ponad połowę masy dreamlinera B787-9 i 80 proc. objętości materiałów stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał znacznie bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co przekłada się na mniejszą masę maszyny, dłuższy zasięg i mniejsze zużycie paliwa. Nowy samolot 787-9 w wersji dla LOT-u może pokonać 13 tys. 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

Kompozytowa konstrukcja kadłuba umożliwia utrzymywanie wyższego ciśnienia w kabinie, przez co łatwiej jest kontrolować temperaturę i wilgotność powietrza. Zmniejsza też efekt tzw. jet lagu, który może być widoczny u pasażerów nawet przy lotach krótszych. Przekraczanie stref czasowych m.in. potęguje poczucie zmęczenia i przyczynia się do problemów ze snem po podróży. Ma też zdaniem naukowców poważne konsekwencje dla zdrowia, szczególnie w przypadku częstych podróży na długich trasach.

Jak przekazała spółka, nowy dreamliner zabiera na pokład również więcej ładunków cargo. Przestrzeń transportowa w luku bagażowym zwiększyła się ze 115 do 140 metrów sześciennych.

Współpraca z Boeingiem

W 2012 r. LOT był pierwszą linią w Europie, która odebrała Boeinga 787 Dreamliner. Od 2016 roku flota dreamlinerów powiększyła się trzykrotnie. Samoloty te obsługują 16 regularnych połączeń dalekiego zasięgu: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio, Pekinu, Singapuru, Miami, Delhi z Warszawy. LOT wykonuje połączenia do USA również z innych miast w Polsce i z Budapesztu.

3 listopada br. maszyna należąca do polskiego przewoźnika poleci do Kolombo na Sri Lance, a w przyszłym roku - do Pekinu-Daxing, do San Francisco z Warszawy i z Krakowa do Nowego Jorku.

W 2018 r. LOT przewiózł ponad 8,9 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik planuje, że liczba ta przekroczy 10 mln osób. Obecnie flota liczy ponad 80 samolotów, które obsługują ponad 100 tras.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
Boeing
LOT
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....