TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Planowane taktowanie , czyli rewolucja w MZK Konin
LM.PL - Opublikowano: 11.01.2019 15:05:55

Jak informuje portal lm.pl - to będzie prawdziwa rewolucja w rozkładach jazdy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie. Przez napięty budżet miasta spółka musi ograniczyć koszty aż o dwadzieścia procent. Aby pasażerowie odczuli to jak w najmniejszym stopniu – niezbędna jest optymalizacja kursów.

O zbadanie obecnego funkcjonowania kursów MZK oraz przygotowanie nowego – bardziej optymalnego modelu działania sieci – spółka zwróciła się do firmy Public Transport Consulting. Ta przygotowała propozycję sposobu funkcjonowania kursów opartą o tzw. taktowanie.

–Dzisiaj rozkład jazdy każdej linii układany jest autonomicznie. Nowy rozkład zakłada wspólną, jednakową częstotliwość trzydziestominutową na liniach podstawowych i sześćdziesięciominutową na liniach uzupełniających z pełną koordynacją rozkładów jazdy tych linii. I tak np. na wspólnym odcinku tras linii 50, 51, 52 autobusy będą jeździć naprzemiennie, zapewniając wspólną wysoką częstotliwość w kierunkach, w których przemieszczają się pasażerowie, ale nie rozpatrywanych w ramach tylko pojedynczych linii. Jeżeli mamy np. jeden autobus co trzydzieści minut, drugi autobus co trzydzieści minut i trzeci autobus, rytmicznie, co trzydzieści minut na wspólnym odcinku trasy – to rozkłady jazdy będą tak ułożone, aby pasażer nie czekał na przesiadkę dłużej niż dziesięć minut– tłumaczy Marcin Gromadzki z PTC.

W konsekwencji trasy wielu linii będą zmienione.  Niestety, wiele wskazuje na to, że proponowane zmiany – w przypadku ich wprowadzenia – będą miały za zadanie wyłącznie pomniejszenie strat, które mieszkańcy odczują po tym jak finansowanie MZK przez miasto stopnieje o 20 procent. Zdaniem ekspertów optymalnym rozwiązaniem byłoby działanie w Koninie kilku "staktowanych" linii, których autobusy podjeżdżałyby między 6.00 a 17.00 co piętnaście minut.

-Uważam, że Konin powinien mieć takie połączenia, ale dzisiejsza sytuacja ekonomiczna miasta uniemożliwia ich wprowadzenie– dodaje Marcin Gromadzki.

–To może być pierwszy etap zmian. W przyszłości, jak tylko pozwoli na to budżet miasta, można zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów –mówi zastępca prezydenta Konina, Paweł Adamów.

Propozycji wysłuchali radni z komisji infrastruktury. Teraz trafi ona na sesję Rady Miasta Konina. Projekt będzie też najprawdopodobniej tematem konsultacji społecznych



WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
badanie
pasażer
Konin
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....