TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Polacy kupują więcej biletów mobilnie
INFOAIR - Opublikowano: 31.07.2015 12:32:32
Polacy kupują więcej biletów mobilnie

Polacy podobnie jak reszta świata zakochała się w urządzeniach mobilnych. 1/5 Polaków wyszukuje połączeń lotniczych za pomocą smartfona lub tabletu, a 8% wszystkich podróżujących rezerwuje przez nie bilety. I choć większość ostatecznie kupuje bilety korzystając ze zwykłego komputera to, co warto podkreślić Polacy nieodzownie pozostają oni liderami w bankowości elektronicznej.

Ponad 22% osób korzystających z jego usług wyszukuje lotów za pomocą urządzeń mobilnych. Jednak co ciekawe, rezerwacje dokonane poprzez smartfony oraz tablety stanowią już jedynie 8% wszystkich rezerwacji. Choć Polacy na co dzień nie mają oporów do korzystania z smartfonów (smartfony najczęściej wykorzystujemy do zadań wymagających połączenia z internetem, a w każdego dnia za jego pomocą z internetem łączymy się przez około 2 godzinny ) prawie trzykrotna różnica może zaskakiwać. Zwłaszcza jeśli na sposób dokonywania rezerwacji biletów lotniczych spojrzymy w ujęciu globalnym. Bilety lotnicze kupowane za pomocą urządzeń mobilnych stanowią 20% wszystkich transakcji.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że Polaków rezerwacjach mobilnych wyprzedziły takie państwa jak Rumunia czy Rosja. W przypadku Rumunii bilety kupione za pomocą urządzeń mobilnych stanowiły 17% wszystkich rezerwacji, natomiast w przypadku Rosji 20%.

Polska liderem bankowości elektronicznej

Biorąc pod uwagę wszystkie dokonywane rezerwacje najczęściej wybieraną metodą płatności w serwisie Tripsta.pl jest karta kredytowa. Za jej pomocą podróżujący opłacili 87% wszystkich transakcji. Na kolejnym miejscu znalazły się e-płatności, czyli płatności dokonywane np. poprzez dotpay. Osoby wybierające tę metodę płacą bezpośrednio poprzez internetowe konto bankowe. Nie ma tutaj konieczności potrzeby rejestracji, czy pobierania dedykowanej aplikacji, a co najważniejsze pieniądze wpływają na dane konto natychmiast po otrzymaniu potwierdzenia z banku użytkownika. Najrzadziej Polacy decydując się na płatności za pomocą bezpośredniego przelewu na rachunek odbiorcy.

Interesujący jest także, że choć Polacy nie są skłonni do dokonywania rezerwacji lotów poprzez urządzenia mobilne to znajdują się w czołówce, jeśli chodzi o sposób płatności za bilety lotnicze za pomocą bankowości elektronicznej. Przelewy online stanowią 9% wszystkich transakcji dokonanych na Tripsta.pl. Dla porównania we wszystkich krajach, w których Tripsta oferuje swoje usługi loty opłacane tą metoda stanowią 0,2% wszystkich transakcji. Taka sytuacja nie powinna być dla nas zaskoczeniem, gdyż wg badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Centre for Retail wśród 8 europejskich krajów Polska jest jednym z liderów rynku e-commerce na świecie. Jak szacuje RetailMeNot w 2015 w Polsce nastąpi jeden z największych wzrostów sprzedaży online spośród wszystkich badanych rynków.

Inaczej wygląda sytuacja jeśli pod uwagę weźmiemy tylko rezerwacje dokonane poprzez smartfon lub tablet. Co ciekawe, kupując bilet lotniczy poprzez urządzenie mobilne aż 96% podróżujących zdecydowało się na płatność za pomocą karty kredytowej, natomiast płatność elektroniczną wybrało się tylko 3% z nich. Warto także dodać, że 99% mobilnych rezerwacji dokonywanych przez serwis Tripsta we wszystkich krajach, w których serwis ten świadczy usługi opłacono za pomocą karty kredytowej.

Jakie bilety kupują Polacy?

Najtańszy bilet jaki zakupiono na Tripsta.pl za pomocą zwykłego komputera zarezerwowano na lot na trasie Warszawa ? Sztokholm (ok. 40 zł). Natomiast koszt najtańszego lotu wykupionego na poprzez urządzenie mobilne wyniósł 117 zł. Miejscem wylotu jest położone w Norwegii Haugesund, a miastem docelowym Gdańsk. Warto jednak zaznaczyć, że rezerwacje dokonywane mobilnie to nie tylko tanie loty czy okazje. Najdroższy bilet zakupiony za pomocą urządzenia mobilnego kosztował 10 393 zł. Lot zarezerwowano na trasę Warszawa ? Hong-Kong. Najwięcej za bilet lotniczy zarezerwowany przez zwykły komputer zapłacono ok. 15 580 zł, który został zakupiony na lot z Malty do stolicy Kostaryki San Jose.

Analizy dokonano na podstawie danych internetowego biura podróży Tripsta.pl dotyczących rezerwacji biletów lotniczych w okresie od 1 stycznia do 27 lipca 2015 r. Analizie poddano rezerwacje lotów odbywających się pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2015 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...