TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Polscy kontrolerzy odkorkowują europejskie niebo
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 25.07.2019 13:30:19
Polscy kontrolerzy kontrolują samoloty nad Niemcami

Polscy kontrolerzy ruchu lotniczego pomagają Europie Zachodniej rozładować tłok na europejskim niebie, przejmując część ruchu lotniczego nad Niemcami - poinformował p.o. prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Janiszewski. Dziennie to nawet 150 operacji lotniczych.

Janiszewski powiedział 24 lipca dziennikarzom, że w 2018 roku opóźnienia na europejskim niebie wynosiły średnio prawie 2 minuty, w szczególności w niemieckiej i francuskiej przestrzeni powietrznej. Ponieważ - jak mówił - linie lotnicze były stratne z tego tytułu, a przede wszystkim pasażerowie, to PAŻP przejęła dziennie od 100 do 150 operacji z niemieckiej przestrzeni. Zostały one "przesunięte z południa Europy nad nasz kraj" - wskazał.

Polska pomoc

Dodał, że dzięki pomocy polskich kontrolerów dzienne opóźnienia samolotów są zredukowane o kilkadziesiąt tysięcy minut i wynoszą średnio ok. 1,5 minuty na operację lotniczą. "A jedna minuta opóźnienia kosztuje linie lotnicze około 100 euro" - dodał. "Odkorkowujemy europejskie niebo" - powiedział.

Janiszewski, który rok temu stanął na czele Agencji, przypomniał, że PAŻP utrzymuje się obecnie wyłącznie z opłat nawigacyjnych, pobieranych od linii lotniczych za pomoc w obsłudze lotów.

"Widzimy spory potencjał w sprzedawaniu naszych usług, produktów - tym bardziej, że jest to standard światowy, ponieważ jest to sposób na dywersyfikację przychodów i zabezpieczenia PAZP na dekoniunkturę" - powiedział szef PAŻP. Dodał, że Agencja przygotowuje swoje produkty do sprzedaży. Po to, by mogła na nich zarabiać, niezbędne są jednak zmiany legislacyjne - mówił.

Zapowiedział, że Agencja chce przystąpić do programu "Polska Cyfrowa" i złożyć aplikację o dofinasowanie na rozwiązania technologiczne jeśli chodzi o drony. "Będziemy aplikować o pieniądze w ramach perspektywy finansowej jeszcze na lata 2014-2020" - wskazał.

Ruch bezzałogowy

Inną wymienioną przez niego inicjatywą jest rozwój programu zarzadzania ruchem bezzałogowych statków powietrznych (BSP), prowadzonego we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Chodzi o inicjatywę U-space, która ma wypracować rozwiązania służące bezpieczeństwu ruchu BSP, pozwalające na włączenie nowych projektów technologicznych związanych z rynkiem dronowym do istniejącego systemu zarządzania ruchem lotniczym.

Janiszewski powiedział, że Agencja chce także integrować środowiska naukowe, badawcze w celu tworzenia nowych technologii, dlatego wspólnie m.in ze środowiskiem akademickim zamierza pracować nad rozwojem nowoczesnego lotnictwa w Polsce.

"Jednym z takich rozwiązań jest inicjatywa pod nazwą NAVIHUB. To platforma łącząca wiedzę, kompetencje oraz doświadczenia instytutów, uczelni, przedsiębiorstw i obiektów lotniczych. Celem NAVIHUB jest tworzenie i testowanie nowoczesnych rozwiązań dla nawigacji i żeglugi powietrznej, które w przyszłości będą wykorzystywane zarówno na funkcjonujących, jak i planowanych lotniskach w Polsce" - wyjaśnił.

Innowacyjny jak … Polak

Zdaniem szefa PAŻP Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol) postrzega Polskę "jako kraj o bardzo dużej innowacyjności, pomysłowości i elastyczności w zarządzaniu swoją przestrzenią powietrzną oraz swoim ruchem lotniczym". "Eurocontrol widzi nas jako głównego partnera do przyszłej współpracy" - ocenił Janiszewski.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest jedyną w kraju instytucją szkolącą oraz zatrudniającą kontrolerów ruchu lotniczego. Pełnią oni służbę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu; każdego dnia obsługują średnio około 2,5 tys. lotów, a rocznie - około miliona. PAŻP odpowiada też za zarządzanie polską przestrzenią powietrzną oraz za infrastrukturę lotniczą, którą buduje i rozwija. Sprawuje nadzór m.in. nad systemem radarowym, urządzeniami nawigacji lotniczej, systemami łączności i systemami wspomagającymi lądowanie. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kontroler
PAŻP
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....