TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Poznaj swoje prawa - przed strajkami Ryanair
InfoAir.pl - Opublikowano: 20.07.2018 15:35:05
Poznaj swoje prawa - przed strajkami Ryanair

W nadchodzącym sezonie wakacyjnym Ryanair stanie w obliczu kilku strajków. My już wiemy, że na tych konfliktach najbardziej stracą pasażerowie.  Dlatego warto znać swoje prawa.

Porozumienie ze związkami zawodowymi stewardess nie zostało osiągnięte, co może doprowadzić do akcji protestacyjnych w lipcu we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii i Belgii. Niemiecki związek zawodowy Vereinigung Cockpit, reprezentujący pilotów, również nie zawarł ugody z zarządem linii, co także może zakończyć się strajkami. Przewidywane są one na sierpień w Niemczech.

W kwietniu br. Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że strajki personelu linii lotniczych nie mogą być uważane za nadzwyczajną okoliczność, która zwalniałaby przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania z tytułu zakłóconego lotu.

W związku z czym pasażerowie, których loty zostaną opóźnione o min. trzy godziny mogą być uprawnieni do odszkodowania w wysokości do 600 euro na osobę. W przypadku natomiast anulowania lotu, o rekompensatę możemy się ubiegać w momencie, gdy przewoźnik o tym odwołaniu poinformuję swoich klientów w czasie krótszym niż 14 dni przed planowaną datą odlotu.

- Obecnie możemy jedynie monitorować sytuację i regularnie sprawdzać stan naszej rezerwacji, ale warto pamiętać o przysługujących nam prawach. Przykładowo jeśli nasz lot zostanie opóźniony o więcej niż pięć godzin linia lotnicza jest zobowiązana do zwrotu pełnej ceny biletu. Natomiast w przypadku opóźnienia powyżej dwóch godzin na trasie powyżej 1500 km, przewoźnik musi również zapewnić pasażerom oczekującym na lotnisku posiłki i napoje oraz umożliwić dostęp do dwóch połączeń telefonicznych lub e-maili. Przewoźnik ma także obowiązek zapewnić zakwaterowanie oraz transport z i do lotniska – mówi Eugeniusz Lonski z AirHelp.

Prawa pasażerów

Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot i odmowę przyjęcia na pokład przysługuje nam w przypadku, gdy korzystamy z linii lotniczych zarejestrowanych w Unii Europejskiej. Prawo to obowiązuje nawet jeśli startujemy lub lądujemy poza jej terytorium. Warto pamiętać, że odszkodowanie należy nam się również w sytuacji, gdy przewoźnik nie jest zarejestrowany w UE, ale lot rozpoczyna się lub kończy w jednym z państw unijnych. Regulacje te dotyczą także Islandii, Norwegii i Szwajcarii. Wysokość rekompensaty jest obliczana na podstawie długości lotu, a na złożenie roszczenia poszkodowani pasażerowie mają zazwyczaj 3 lata.

Nadzwyczajne okoliczności, takie jak złe warunki pogodowe lub nagłe wypadki medyczne, mogą spowodować zwolnienie przewoźnika lotniczego z obowiązku wypłaty odszkodowania.

Dzięki darmowej aplikacji AirHelp pasażerowie mogą już na lotnisku sprawdzić, czy ich opóźniony lub odwołany lot kwalifikuje się do otrzymania odszkodowania. Wystarczy zeskanować kartę pokładową. Następnie AirHelp może zająć się procesowaniem wniosku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
strajk
Ryanair
AirHelp
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...