Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PPL: regionalne porty nie ucierpią przez CPK [FILM]

infoair
17.08.2018 12:30
0 Komentarzy

Według wszelkich prognoz dostarczanych przez IATA, Urząd LotnictwaCywilnego, a także realizowanych na zlecenie PPL-u widać wyraźnie, że zapowiadasię duża tendencja wzrostowa polskiego ruchu lotniczego.

Zakłada się, że wsamym regionie Mazowsza – Warszawy i okolicznych lotnisk – będzie on na tyleduży, że przekroczy 40 milionów pasażerów rocznie. Obsłużyć go nie będzie wstanie Lotnisko Chopina.

W zależności od rozwoju ruchu zabraknie tam możliwościprzyjęcia przewidywanych od 9 do 15 milionów pasażerów, nawet pomimo rozbudowyportu. Siłą portów regionalnych jest zaś siła samych obsługujących je regionów.Chodzi tu głównie o atrakcyjność turystyczną. Z drugiej strony jest to okno naświat dla ich mieszkańców. Powstanie CPK spowoduje – szczególnie przezrozbudowę modułu kolejowego – skomunikowanie głównych skupisk ludności zportem, jak i ze sobą w krótszym czasie niż obecnie. Część pasażerów, którzydziś dolatują z portów regionalnych i latają przez huby ościenne, wybierzepołączenie kolejowe z własnego regionu do CPK, skąd uda się w dalszą podróż.Ruch ten przeniesie się na transport kolejowy, który jest bardziej ekonomicznyi ekologiczny. Rozwój ruchu lotniczego w Polsce należy więc rozpatrywać w dwóchperspektywach.

– Dotyczą one okresu przed powstaniem Centralnego PortuKomunikacyjnego oraz po jego uruchomieniu. Planując wszelkie działania należypatrzeć długoterminowo i obejmować obie perspektywy – powiedział serwisowieNewsroom Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „PortyLotnicze”

Lotnisko Chopina jest obecnie jedynym portem przesiadkowym wPolsce. Ma ono swoją poważną misję, m.in. musi zbudować masę krytyczną ruchuprzesiadkowego, który zostanie później przeniesiony do CPK. Oznacza tokonieczność modernizacji i rozbudowania go do granic możliwości tak, aby był wstanie obsłużyć jak najwięcej pasażerów.

-„Mimo zmian Lotnisko Chopina nie będzie mogło obsłużyćprognozowanej liczby pasażerów. W końcu zaistnieje potrzeba podjęcia próbyprzeniesienia części ruchu – w tym lowcostowego czy czarterowego – na inneporty. Porty regionalne powinny na tym zyskać. W obecnej perspektywie wzrostmobilności Polaków (czyli liczby podróży przypadającej na mieszkańca, którawynosi w Polsce 1, a dla przykładu w Niemczech 4 rocznie), w miarę wzrostu PKBi zamożności społeczeństwa będzie także rosnąć. Jeśli powstanie taka luka, tozostanie skompensowana przez tego rodzaju ruch – podsumował Szpikowski.

{https://www.youtube.com/watch?v=4GtQhy60CAY}

Komentarze