TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Problem z pakistańskim pilotami. Brak skupienia i fałszywe licencje
InfoAir.pl - Opublikowano: 25.06.2020 13:30:11
Problem z pakistańskim pilotami. Brak skupienia i fałszywe licencje; fot. PIA

Błąd pilotów oraz ich rozkojarzenie były przyczyną katastrofy lotniczej w Karaczi 22 maja, w której zginęło 98 osób - wynika z przedstawionego w tym tygodniu wstępnego raportu pakistańskiej komisji.

Piloci mieli ignorować ostrzeżenia i być rozproszeni dyskusjami o koronawirusie. Wyniki dochodzenia przedstawił w parlamencie minister lotnictwa Ghulam Sarwar Khan.

Co się stało?

Do katastrofy doszło w wigilię kończącego ramadan święta Eid al-Fitr, kiedy Airbus A320 pakistańskich linii Pakistan International Airlines (PIA) rozbił się na kilometr przed płytą lotniska. W katastrofie zginęło 97 pasażerów oraz przebywająca na miejscu katastrofy dziewczynka.

Jak stwierdził w parlamencie Khan, samolot był w 100 procentach sprawny i przygotowany do lotów, a całą winę ponoszą piloci, których pewne zachowania były "niezrozumiałe". Chodzi np. o wysunięcie, a później ponowne schowanie podwozia samolotu w odległości 5 mil morskich od lądowania. Zdaniem Khana powodem błędów mogło być ich skupienie na rozmowie o pandemii koronawirusa, która dotknęła ich rodziny.

Jak zauważa agencja Reuters, tekst raportu nie wspomina o rozmowach pilotów, ale mówi o tym, że nie działali zgodnie z protokołem, zignorowali kilka ostrzeżeń kontrolerów dotyczących m.in. zbyt dużej prędkości i lądowali ze schowanym podwoziem, wobec czego silniki samolotu zetknęły się z płytą lotniska podczas pierwszej próby lądowania, co spowodowało ich zapłon.

Jest reakcja

Pakistańskie linie lotnicze PIA uziemią blisko 150 spośród swych 426 pilotów w ramach śledztwa w sprawie ich licencji, które mogą być fałszywe.

Na problem ten zwrócił uwagę raport dotyczący katastrofy lotniczej z 22 maja.

Wszczęta w ubiegłym roku kontrola w pakistańskich liniach lotniczych ujawniła, że prawie 40 proc. pilotów w Pakistanie posiada fałszywe licencje, uzyskane za pomocą oszustw na egzaminach, fałszerstw lub załatwiania pracy po znajomości. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
pilot
Pakistan

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....