Renata Piwowarska Rzecznikiem Praw Pasażerów

infoair
01.04.2019 15:00
0 Komentarzy

Renata Piwowarska została powołana na stanowisko Rzecznika Praw Pasażerów – poinformował w poniedziałek (1 kwietnia)  Urząd Lotnictwa Cywilnego Rzecznik ma rozpatrywać skargi pasażerów polubownie.

„1 kwietnia 2019 roku Renata Piwowarska, dyrektor Komisji Ochrony Praw Pasażerów, została wyznaczona przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotra Samsona do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Pasażerów” – czytamy na stronie internetowej ULC.

Urząd podał, że Piwowarska jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Prawa Europejskiego na Wydziale Prawa i Administracji UW. Studiuje mediacje w sprawach gospodarczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 20 lat zawodowo zajmuje się ochroną konsumentów, pracując w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, następnie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, a obecnie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Audytor ISO.

Podkreślono, że Piwowarska posiada doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Uczestniczy w szkoleniach, symulacjach i projektach związanych z tematyką mediacji, negocjacji i innych metod polubownego rozwiązywania sporów. Jest stałym mediatorem sądowym wpisanym na listę prowadzoną przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie oraz mediatorem w Centrum Mediacji Lewiatan.

Nowelizacja Prawa lotniczego

ULC przypomniał, że w poniedziałek weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo lotnicze, która stworzyła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń unijnych w formie polubownej.

-„Przy prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołany został Rzecznik Praw Pasażerów, który rozpatruje skargi pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich” – czytamy. ULC przypomina, że postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, prowadzone przez Rzecznika Praw Pasażerów, mają na celu polubowne rozwiązanie sporów konsumenckich, o których mowa w art. 205a ustawy Prawo lotnicze.

-„Podstawowym celem tych postępowań jest wypracowanie takiego rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron” – czytamy.

ULC poinformował, że dotychczasowa procedura rozpatrywania skarg pasażerów w trybie postępowań administracyjnych, prowadzonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, obowiązuje w stosunku do wszystkich wniosków, które wpłynęły do Urzędu Lotnictwa Cywilnego do końca marca 2019 roku.

Postępowania przed Rzecznikiem w zakresie sporów dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terytorium Polski oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych. (PAP)

Komentarze