Rok 2018 z rekordem opóźnionych lotów

infoair
10.01.2019 07:30
0 Komentarzy

W roku 2018 ponad 10 milionów pasażerów na całym świeciedoświadczyło zakłóceń połączeń lotniczych, uprawniających do ubiegania się oodszkodowanie, co stanowi nowy rekord. W Polsce liczba ta wyniosła 227 tysięcy.Średniapunktualność dla wszystkich portów lotniczych w Polsce w roku 2018 wyniosła75%.

Firma AirHelp podsumowała informacje o opóźnionych lubodwołanych lotach w 2018 r. W Polsce każdego dnia zakłóceń lotów doświadczałośrednio ponad 11 tysięcy pasażerów. Szczególnie chaotyczna sytuacja panowałalatem, a wakacyjni podróżni musieli uzbroić się w cierpliwość.

Łączna liczba pasażerów w Polsce, których w 2018 rokuspotkało opóźnienie powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym, anulowanie lotu lubniewpuszczenie na pokład, wyniosła aż 227 tysięcy. Dla porównania w całym 2017roku takich osób było 138 tysięcy. Zatem na przestrzeni 12 miesięcy liczbapasażerów uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie wzrosła o ponad 64%. Coza tym idzie znacznie wyższa jest także wartość odszkodowań należnych pasażerompodróżującym z polskich lotnisk – w 2018 przekroczyła 300 mln zł, wobec 172 mlnzł w roku 2017.

Co piąty lot

Dane AirHelp za cały 2018 rok pokazują, że zdecydowanienajmniej zakłóceń harmonogramu lotów ma miejsce rano, pomiędzy 6.00 a 12.00 –wówczas aż 83,7% samolotów ląduje o czasie. W ciągu dnia opóźnienia siękumulują – między godziną 16 a 22 wskaźnik punktualności spada do 68,4%.Relatywnie najwięcej zakłóconych lotów zdarza się w piątki (70,1% lotów naczas), a najmniej we wtorki (78,7% lotów na czas).

Rok 2018 był bez wątpienia rekordowy pod względem zakłóceń wruchu lotniczym na świecie – prawie co piąty lot był opóźniony (o ponad 15minut) lub odwołany. Jedną z głównych przyczyn licznych zakłóceń były strajkipersonelu linii lotniczych. Ogromny wzrost liczby pasażerów w transporcielotniczym wywarł również dodatkową presję na porty lotnicze, które musiałyporadzić sobie z ograniczoną przepustowością ruchu.

-„2018 zapisze się w historii jako rok, w którym branżalotnicza doszła do granicy swoich możliwości. Wydarzenia w tym okresie pokazaływyraźnie, że czeka nas jeszcze wiele pracy, aby doprowadzić do sytuacji, wktórej linie lotnicze będą bezwzględnie respektować prawa pasażerów.Obserwujemy znaczny wzrost liczby zapytań i widzimy wyraźną potrzebę, abyAirHelp kontynuował misję zapewniania pasażerom informacji i pomocy w uzyskaniunależnych im odszkodowań.” – mówi Magdalena Bursa-Łapińska, radca prawny zAirHelp.

Komentarze