Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ryanair zamawia nowe Boeingi 737 Max 10

infoair
03.02.2020 13:15
0 Komentarzy

Irlandzkie linielotnicze Ryanair złożyły zamówienie na nowe Boeingi 737 Max 10 – poinformowaław poniedziałek agencja Reutera. Przewoźnik nie spodziewa się finalizacji zamówieniado czasu ponownego dopuszczenia tych samolotów do ruchu.

Dyrektor generalny Ryanaira Michael O'Lear poinformował, żefirma prowadzi z amerykańskim producentem samolotów rozmowy dotyczące umowy na230-osobowe modele 737 Max 10. Nie ujawniono liczby maszyn, które miałybyzasilić flotę Ryanaira.

Irlandzkie linie lotnicze są jednym z największych klientówBoeinga, jeśli chodzi o modele Max. Wcześniej złożyły zamówienie opiewające na210 maszyn 737 Max 200, z których każda może zabrać na pokład 197 pasażerów.Pierwsze 55 egzemplarzy miało trafić do przewoźnika latem 2020 r., jednaktermin oczekiwanej dostawy przesunięto na lato 2021 r.

Wszystkie maszyny 737 Max zostały uziemione na całym świeciew marcu ubiegłego roku po dwóch katastrofach, w których zginęło w sumie 346osób. Ich przyczyną było najprawdopodobniej wadliwe oprogramowanie systemu MCASautomatycznie zapobiegającemu przeciągnięciu (utracie siły nośnej).

Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) oświadczyła,że Boeing 737 Max musi spełnić najwyższe standardy certyfikacyjne, aby mógłzostać ponownie dopuszczony do lotów. „Nie wyznaczyliśmy żadnego terminuzakończenia procedury certyfikacyjnej” – podkreśliła FAA.

21 stycznia 2020 r. amerykański koncern lotniczy przyznał,że teraz liczy się z tym, że maszyny typu 737 Max pozostaną objęte zakazemlotów przynajmniej do połowy tego roku. Wcześniej firma spodziewała się, że 737Max dostanie zgodę na loty już w najbliższych miesiącach.

W środę Boeing zgłosił 636 mln dolarów straty za 2019 r.Jest to pierwszy taki przypadek od 1997 r. i znaczny kontrast w porównaniu zraportowanym za 2018 r. zyskiem rzędu 10,4 mld dolarów. Tytuł największegoproducenta samolotów na świecie trafił w ręce konkurencyjnego Airbusa.


Komentarze