Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy designerskie pomysły na CPK: KPF

infoair
12.09.2019 15:30
0 Komentarzy

Trzy pracownie architektoniczne: Woods Bagot, Populous iKPF, przygotowały projekt terminala Centralnego Portu Komunikacyjnego. Projektancitych biur pracowali m.in. przy planowaniu lotnisk w Abu Dhabi, Seulu, czySingapurze. Przedstawiamy pierwszą z propozycji – Populous

To już druga edycja polsko-brytyjskich warsztatówarchitektonicznych CPK. W pierwszych, które odbyły się pod koniec czerwca ub.roku, wzięły udział pracownie: Zaha Hadid Architects, Foster+Partners, ChapmanTaylor, Gimshaw, Benoy i Pascall+Watson.

-„Już po raz drugi zaprosiliśmy do współpracyarchitektów z bogatym portfolio zaprojektowanych i zrealizowanych inwestycji,żeby zapytać ich o to, jak Port Lotniczy Solidarność może wyglądać. Moment niejest przypadkowy. Do końca października konsultujemy z partnerami branżowymiwymagania techniczne i operacyjne nowego lotniska. Naszym celem jestuzgodnienie założeń koncepcyjnych CPK z potrzebami przyszłych użytkowników”- powiedział cytowany w komunikacie pełnomocnik rządu ds. budowy CPK MikołajWild.

Propozycja KPF

Jak podano, projektanci z pracowni KPF, którzy pracowalim.in. przy planowaniu lotnisk w Abu Dhabi, Amsterdamie i Seulu, wyszli zzałożenia, że – z uwagi na wygodę pasażerów CPK – odległość między centralnączęścią lotniska – a najbardziej oddalonymi bramkami lotniskowymi nie może byćzbyt duża.

-„Ich celem było skrócenie czasu odpraw i ułatwienieprzesiadek. W efekcie zaproponowali terminale w kształcie trójkąta: większy wramach pierwszego etapu budowy CPK, a drugi, mniejszy dotyczący ewentualnejrozbudowy portu w przyszłości – jeśli będzie takie zapotrzebowanie” -czytamy.

Terminal byłby połączony z planowaną stacją kolejową liniidużych prędkości łączącej Warszawę, CPK i Łódź (docelowo także Poznań iWrocław). Projektanci zaprojektowali wnętrze terminalu CPK jako”przestronną i pełną światła halę z przezroczystym dachem, na jegoszczycie umieścili pomarańczowe świetliki o nieregularnym kształcie, przywołującena myśl tradycyjny polski bursztyn”.

Komentarze