TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Unia może uderzyć cłem w USA. Za pomoc dla Boeinga
InfoAir.pl - Opublikowano: 14.10.2020 14:00:57
Unia może uderzyć cłem w USA. Za pomoc dla Boeinga; fot. Boeing

Na mocy ogłoszonego we wtorek - 13 października - rozstrzygnięcia arbitrów Światowej Organizacji Handlu (WTO) Unia Europejska może nałożyć na swój import z USA karne cła na towary o maksymalnej wartości blisko 4 mld dolarów rocznie z tytułu sankcji za niedozwoloną państwową pomoc dla koncernu lotniczego Boeing.

Jest to jednak znacznie mniej niż żądany przez UE pułap 8,6 mld dolarów.

W zawieszeniu

Jak pisze agencja dpa, dla europejskich konsumentów oznacza to wyższe ceny między innymi na keczup i konsole do gier, gdyż Bruksela ujawniła już zamiar objęcia tych sprowadzanych ze Stanów Zjednoczonych artykułów wspomnianymi cłami.

Cała sprawa jest na razie w zawieszeniu, gdyż UE dopuszcza możliwość rezygnacji z udostępnionych jej sankcji, jeśli USA zniosą własne karne cła, jakimi obciążyli importowane towary unijne w odpowiedzi na niedozwoloną publiczną pomoc dla będącego rywalem Boeinga koncernu Airbus.

-"Całkiem jasno dajemy pierwszeństwo rozwiązaniu negocjacyjnemu" - zadeklarował odpowiedzialny za politykę handlową wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Valdis Dombrovskis. Arbitrzy WTO ustalili maksymalną wartość objętych amerykańskimi cłami towarów na 7,5 mld dolarów rocznie.

USA: Cło za cło

Oferta ta wydaje się nie interesować Waszyngtonu, który na wtorkowe rozstrzygnięcie zareagował zapowiedzią kontrsankcji. Jak zaznaczył przedstawiciel USA do spraw handlu Robert Lighthizer, zaskarżona pomoc została już dawno wstrzymana i nie istnieje żadna potrzeba posunięć retorsyjnych. Dodał, że cła uzasadniane anulowanymi przedsięwzięciami są sprzeczne z zasadami WTO i zmuszają Stany Zjednoczone do stosownej odpowiedzi. Bliższych szczegółów na ten temat nie ujawnił.

15 lat

Opublikowane we wtorek w siedzibie WTO w Genewie rozstrzygnięcie definitywnie kończy toczący się od ponad 15 lat spór handlowy, gdyż nie przysługuje od niego odwołanie. UE może nałożyć karne cła jeszcze przed wyborami prezydenckimi w USA.

Arbitrzy WTO już w marcu 2019 roku prawomocnie orzekli, że mimo zakwestionowania państwowej pomocy dla Boeinga koncern korzystał z niej jeszcze przez szereg lat. Dalsze postępowanie dotyczyło już tylko rozmiarów sankcji. Uznana za nielegalną pomoc to między innymi dotacje na badania i rozwój od rządowej agencji kosmicznej NASA oraz ulgi podatkowe. Wspierano w ten sposób również projektowanie i produkcję samolotu pasażerskiego Boeing 787 Dreamliner.

UE i USA zaskarżyły w WTO pomoc dla Boeinga względnie Airbusa w 1995 roku. W październiku 2019 roku arbitrzy zezwolili Stanom Zjednoczonym na nałożenie karnych ceł, gdyż do tego czasu dotowanie Airbusa trwało nadal. Wynosząca 7,5 mld dolarów rocznie wartość towarów objętych tymi cłami była najwyższa od momentu utworzenia WTO w 1995 roku. Stosowane są one głównie przeciwko czterem wspierającym finansowo Airbusa państwom - Francji, Niemcom, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
unia
USA
Boeing

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....