TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku
INFORAIL/SEJM RP - Opublikowano: 14.03.2014 19:06:24 3 komentarze
VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku
Koleje Mazowieckie poinformowały, że autobusy szynowe serii VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku. Informacja taka została przekazana w odpowiedzi na interpelację posła Michała Kabacińskiego w sprawie niektórych czynników technicznych mających wpływ na bezpieczeństwo usług dotyczących transportu kolejowego. Jak poinformował dalej przewoźnik przedmiotowe autobusy szynowe wyprodukowane zostały w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Są to pojazdy, spośród których najstarsze osiągnęły wiek 38 lat, natomiast najmłodsze - 30 lat. Biorąc pod uwagę fakt, iż wówczas pojazdy kolejowe konstruowano, przyjmując założenie, iż czas ich eksploatacji wyniesie minimum 50 lat, są to pojazdy, których wiek nie dyskwalifikuje z dalszego użytkowania. Zastosowane na tych pojazdach rozwiązania techniczne, np. pneumatyczny II stopień odsprężynowania wózka i pudła, są dopiero w chwili obecnej powszechnie stosowane. Ponadto w trakcie codziennej eksploatacji szynobusów serii VT627 oraz VT628 zgodnie z wymaganiami dokumentacji systemu utrzymania przeprowadzane są na przedmiotowych pojazdach przeglądy techniczne, których celem jest zapewnienie pojazdom właściwego poziomu sprawności technicznej i bezpieczeństwa ruchu.Wszystkie eksploatowane przez spółkę Koleje Mazowieckie autobusy szynowe serii VT627 oraz VT628 były modernizowane przed ich wprowadzeniem do eksploatacji. Modernizacja polegała na zastąpieniu niemieckich urządzeń czujności pojazdu przez polskie, stosowane na polskich liniach kolejowych. Ponadto w przedmiotowych szynobusach wymienione zostały fotele w przedziałach pasażerskich. Należy również nadmienić, że pojazdy te zostały w latach 90. ubiegłego wieku poddane kolejnej modernizacji w Niemczech, gdzie wymieniono m.in. laminaty i wytłumienia ścian, urządzenia elektryczne, zmodernizowano wózki. Z ruchu wycofany został tylko VT627-005, a pozostałe pojazdy będą eksploatowane przynajmniej do końca 2015 r. Wszystkie pojazdy kolejowe poruszające się po polskich szlakach kolejowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poddawane są cyklicznie przeglądom określonym w dokumentacji systemu utrzymania. Czwarty oraz piąty poziom utrzymania to gruntowny remont pojazdu realizowany w wyspecjalizowanych zakładach, które dysponują wykwalifikowaną kadrą oraz odpowiednim zapleczem remontowo-technicznym. W latach 2009-2010 wszystkie szynobusy serii VT627 oraz VT628 przeszły naprawę czwartego poziomu utrzymania, podczas której dokonano szczegółowych oględzin podstawowych węzłów konstrukcyjnych mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Nie stwierdzono żadnego przypadku nadmiernej korozji konstrukcji lub zużycia ponad dopuszczalny wymiar. Przedmiotowe pojazdy spełniają kryteria, na podstawie których otrzymały bezterminowe świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
VT627
VT628
  • Dudzio – 16.03.2014

    Nie miałbym nic przeciwko temu, żeby jeździły i 15 lat! To bardzo wygodne i przyjemne w podróży szynobusy. Raz przejechałem się nim nawet do Czeremchy :)

  • UIC60 – 16.03.2014

    "One" są młodsze niż niejeden ezt EN-57 a poza tym solidna niemiecka robota wiec dlaczego chca je wycofać.Czyżby Struk miał za duzo pieniędzy

  • Adolf – 17.03.2014

    Struk ma mało pieniędzy, wszystkie dał bratu na bunkier na polach wilanowskich

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....