TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Warszawskie lotnisko od strony finansowej - w 2018
InfoAir.pl - Opublikowano: 26.02.2019 10:30:41
Warszawskie lotnisko od strony finansowej - w 2018

22 lutego, podczas konferencji prasowej, zaprezentowano też wyniki operacyjne i finansowe Lotniska Chopina w Warszawie. Jako podano 2014 r. obsłużono ok. 10,6 mln pasażerów, podczas gdy w 2018 r. już 17,8 mln pasażerów.

-"Ruch pasażerski rośnie z roku na rok" - podkreślił prezes PPL Mariusz Szpikowski i podał dwie przyczyny wzrostu:

  • Po pierwsze, coraz więcej obywateli decyduje się na lot przez stolicę.

  • Drugi naturalny czynnik to strategia rozbudowy lotniska Chopina w charakterze lotniska hubowego, przesiadkowego. Zwiększyła się bowiem liczba osób, które latają z zagranicy przez Warszawę, a dotychczas korzystali z hubów w krajach ościennych.

Wzrost jest też związany z rozwojem siatki narodowego przewoźnika, który jako linia przesiadkowa wybrała hub w Warszawie.

Generalnie liczba operacji lotniczych wzrosła z 121,9 tys. w 2014 r. do 172,5 tys. w 2018 r.

Finansowa strona

PPL zaprezentował też przychody i koszty. Przychody netto ze sprzedaży w 2014 r. wyniosły 701,6 mln zł. Wówczas koszty działalności operacyjnej zdecydowanie przekroczyły przychody i wyniosły 792,5 mln zł. W 2018 r. przychody wyniosły 988,6 mln zł przy kosztach 591,3 mln zł. "Widać wyraźnie, że dynamika wzrostu przychodów jest zdecydowanie wyższa niż wzrostu kosztów" - podkreślił prezes.

Wyniki ze sprzedaży osiągnęły 397,3 mln zł w 2018 r. w porównaniu do wyniku 2015 r. - 225,5 mln zł.

W 2015 r. udział ruchu tranzytowego wyniósł niecałe 18 proc. W 2018 jest to już 28 proc. Jest to konsekwencja strategii, która w sposób nierozerwalny związana jest z rozwojem Centralnego Portu Komunikacyjnego. "Skoro CPK ma powstać i być głównie portem przesiadkowym, strategią i misją Lotniska Chopina stało się zbudowanie masy krytycznej ruchu przesiadkowego, która później stanie się punktem otwarcia dla CPK" - podkreśla Szpikowski. Ocenił, że wszystkie wysiłki są podporządkowane ruchowi tranzytowemu. Coraz więcej szklaków komunikacyjnych kierowanych jest przez Warszawę. W efekcie obrastają one w biznes i przynoszą korzyści gospodarcze.

Zatrudnienie w PPL od 2015 r. do 2018 r. wzrosło o 19 proc. Zarząd podkreśla, że polityką firmy jest stosowanie umów o pracę. Średnie wynagrodzenie wynosi obecnie ponad 9 tys. zł i wzrosło o 5 proc od 2015 r. W bardzo istotny sposób wzrosła też wartość nagród.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
lotnisko
Lotnisko Warszawa
PPL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....