Wszystkie skargi do rzecznika praw pasażerów

infoair
20.06.2019 10:00
0 Komentarzy

StowarzyszeniePraw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotówuprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich – poinformowałw środę UOKiK. Jak dodano, taką decyzję Urząd podjął na wniosek stowarzyszenia.

Urządprzypomniał, że od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporówkonsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposoburozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spórpolubownie. Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe – trwa maksymalnie90 dni i przeważnie jest bezpłatne.

UOKiK poinformował, że w tej chwili konsument może rozwiązać spórkorzystając z pomocy jednego z dziesięciu podmiotów uprawnionych – zarównopublicznych, jak i niepublicznych. Przykładowo prezes Urzędu KomunikacjiElektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych ipocztowych, a rzecznik praw pasażera kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego- sporów z przewoźnikami kolejowymi.

Jak wynika z komunikatu, 14 czerwca br. z rejestru podmiotów uprawnionych dopozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreśloneStowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie, a decyzja o wykreśleniuzostała wydana na wniosek stowarzyszenia.

Od kwietnia br. podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporówjest rzecznik praw pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Instrukcjeskładania wniosku i formularze są dostępne na stronie http://www.pasazerlotniczy.gov.pl/.  Wszystkie podmioty uprawnione do polubownego rozwiązywania sporów dostępnesą na stronie: http://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php. (PAP)

Komentarze