TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Zakończyła się budowa lotniska w Suwałkach
PAP / INFOAIR.PL - Opublikowano: 05.08.2019 12:30:34
Zakończyła się budowa lotniska w Suwałkach

Zakończyła się budowa lokalnego lotniska w Suwałkach (Podlaskie), z pasem startowym dla małych samolotów - poinformował w piątek suwalski magistrat. Inwestycja kosztowała 27 mln zł.

Pas startowy ma 1320 m długości i 30 m szerokości. Według założeń obiekt będzie służyć przede wszystkim ruchowi biznesowemu i turystycznemu. Będą mogły z niego korzystać samoloty pasażerskie przewożące do 50 osób, ale również np. awionetki, śmigłowce, szybowce czy motolotnie. Oprócz pasa startowego zbudowana została też płyta do zawracania, płyta postojowa, droga kołowania oraz infrastruktura techniczna.

Inwestycja była finansowana z trzech źródeł. 11 mln zł pochodziło z budżetu Suwałk, 10 mln zł przekazała firma Forte, która niedaleko lotniska, w Dubowie Pierwszym wybudowała fabrykę płyt wiórowych i ma zamiar zbudować fabrykę mebli, a 6 mln zł dał samorząd województwa podlaskiego.

Jak podał suwalski magistrat, na razie trudno przewidzieć, kiedy na pasie startowym wyląduje pierwszy samolot, bo trwać będzie procedura odbioru technicznego obiektu, a później certyfikacji lotniska w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

Podobna sytuacja ma miejsce w Białymstoku, gdzie taki pas startowy dla małych samolotów powstał na lotnisku Krywlany. Inwestycja kosztowała ok. 47 mln zł i choć prace budowlane zakończone zostały jesienią ub. roku, pas wciąż jednak nie jest użytkowany właśnie w związku z tym, że trwa procedura jego certyfikacji.

W Podlaskiem nie ma publicznego lotniska. Nie powstał port regionalny, który w minionych latach miał budować samorząd województwa (zrezygnowano w inwestycji, pieniądze z UE zapisane na ten cel w Regionalnym Programie Operacyjnym 2007-2013 za zgodą KE przeznaczono na drogi wojewódzkie-PAP); działa jedno lotnisko prywatne.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lotnisko
Lotnisko Suwałki
  • Marcin Sudi Sudione – 05.08.2019

    To jak już budujemy takie lotniska to dlaczego dalej Białystok stoi w miejscu?🤔 Przecież tam jest lotnicze pustkowie. :/

  • Michał Paweł Łukasz – 05.08.2019

    Są potrzebne, przecież premier musi dolecieć wszędzie. Inwestycje dla władzy muszą być, ludzie, obywatele to są tylko jako dodatek, taki opcjonalny.

  • Przemysław Król – 05.08.2019

    Radom II

  • Rafał Jendrzejewski – 05.08.2019

    Po pierwsze nie jest budowane ze srodkow panstwowych. W Chopina i w Modlin wpompowano mld. Po drugie to lotnisko obslugujace male samoloty tj. calkowicie inny typ uslugi niz Radom. Obsluguje prywatne samoloty (kilka mln dal prywatny inwestor), moze byc miejscem zawodow sportowow lotniczych, a takze warunkiem koniecznym do rozowju (np. Euroliga wymaga lotniska w zasiegu 100 km). No, ale najwiekszy bol maja jak zwykle ci co maja lotnisko pod nosem za pieniadze podatnikow. Zadne polskie lotnisko nie utrzymuje sie bez wsparcia publicznego.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....