Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zamiast pasażerów cargo. Airbus ma pomysł

infoair
03.05.2020 18:00
0 Komentarzy

Airbus opracowuje dla linii lotniczych rozwiązaniepozwalające na wykorzystanie samolotów szerokokadłubowych do przewozu wyłącznietowarów podczas pandemii COVID-19

Inżynierowie Airbusa w Tuluzie pracują nad modyfikacjąsamolotów z rodzin A330 i A350, umożliwiającą liniom lotniczym instalowaniepalet towarowych – po demontażu foteli klasy ekonomicznej – bezpośrednio natorach siedzeń w podłodze kabiny.

Biznesowa ciągłość

Nowe rozwiązanie wesprze starania przewoźników na rzeczutrzymania ciągłości działalności biznesowej, a także złagodzi globalnyniedobór zdolności przewozowych z powodu powszechnego uziemienia samolotówdalekiego zasięgu, standardowo przewożących oprócz pasażerów także fracht.Ponadto pomoże branży sprostać dużemu popytowi na loty z pomocą humanitarną wcelu szybkiego transportu dużych ilości sprzętu medycznego i innych materiałówna duże odległości do miejsc, w których są one potrzebne.

W porównaniu z mocowaniem ładunków na siedzeniachrozwiązanie proponowane przez Airbusa ułatwia i przyspiesza załadunek irozładunek, a także ogranicza zużycie siedzeń. Inne korzyści wynikają z lepszejochrony przeciwpożarowej oraz ograniczenia obciążeń struktury samolotu, poprzezzapobieżenie przesuwaniu się ładunków w locie.

Modyfikacja jest dostępna dla użytkowników samolotów wpostaci Biuletynu Serwisowego Airbusa (SB). W dokumencie tym Airbus wskazujezakres prac do wykonania przez techników, a także zarządza procesem uzyskiwaniajednorazowej certyfikacji od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego(EASA). Biuletyn opisuje sposób usunięcia siedzeń wraz z multimedialnymsystemem rozrywki uprzyjemniającym lot, instalacji palet ładunkowych izwiązanego z nimi wyposażenia bezpieczeństwa, a także sposób reinstalacjioryginalnych elementów kabiny pasażerskiej w celu powrotu do operacjipasażerskich. Biuletyn SB będzie również obowiązywał po zakończeniu pandemiiCOVID-19.

Komentarze