TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBike

InfoShip

Zieloni chcą zastąpić krajowe loty ... pociągami
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 23.07.2019 17:30:50
Zieloni chcą zastąpić loty krajowe ... pociągami

Frakcja partii Zielonych w Bundestagu opracowała plan działań, które mają sprawić, że do 2035 roku większość połączeń krajowych oferowanych przez linie lotnicze stanie się zbędna. Podkreślono szkodliwy wpływ transportu lotniczego na środowisko.

Projekt, do którego dotarł dziennik "Sueddeutsche Zeitung", przewiduje przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności kolei. Czas podróży na trasach między Kolonią i Duesseldorfem a Berlinem, Hamburgiem i Monachium ma się skrócić do maksymalnie czterech godzin. Wiąże się to z proponowaną dotacją dla Deutsche Bahn w wysokości 3 mld euro rocznie na rozbudowę sieci i zwiększenie częstotliwości połączeń.

Podatkowa zachęta

Z drugiej strony, posłowie Zielonych w Bundestagu zakładają wprowadzenie i podwyższanie krok po kroku podatku na paliwo lotnicze oraz obniżenie VAT na bilety kolejowe z 19 proc. do 7 proc.

-"Nie może tak być, że samolot, jako środek transportu najbardziej szkodliwy dla klimatu, jest subwencjonowany wielomiliardowymi sumami, a najbardziej przyjazna dla środowiska kolej jest chronicznie niedofinansowana" - oświadczyła jedna z autorek projektu Daniela Wagner.

Wyborcze szanse

Chociaż partia Zielonych jest teraz w opozycji, to w sondażach osiąga poparcia na poziomie 24 proc. (CDU/CSU - 27 proc., SPD - 13 proc.). Jeśli utrzyma się ono do wyborów do Bundestagu w 2021 roku, najprawdopodobniej nie da się pominąć Zielonych przy tworzeniu rządu. Dotychczasowe doświadczenie pokazuje też, że partie obecnej chadecko-socjaldemokratycznej koalicji (CDU/CSU-SPD) chętnie przejmują postulaty Zielonych i przedstawiają je jako swoje. Dotyczy to m.in. postulatu wprowadzenia podatków za emisję CO2. Celem jest utrzymanie wyborców, dla których kwestie związane z klimatem są coraz ważniejsze.

Po niedawnych wyborach do Parlamentu Europejskiego, w których Zieloni odnieśli znaczący sukces, kwestia ochrony klimatu stała się wręcz politycznym priorytetem dla ugrupowań koalicji rządowej CDU/CSU-SPD.

Wzrost cen biletów lotniczych (zwłaszcza do wakacyjnych celów podróży) może jednak nie spotkać się ze zrozumieniem Niemców. Z sondażu przeprowadzonego miesiąc temu na zlecenie tygodnika "Spiegel" wynika, że 71,1 proc. mieszkańców RFN nie byłoby gotowych zrezygnować z samolotu jako środka transportu, żeby chronić środowisko. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
  • Sebastian Romańczuk – 23.07.2019

    A ludzie nie mogą decydować za siebie? Czy tym "zielonym" tak ciężko zrozumieć definicję słowa wolność?

  • Paweł Pasternak – 23.07.2019

    Mam znajomych z Niemiec którzy na trasach krajowych latają samolotem, ale wcale nie dlatego że szybciej tylko dlatego że taniej! DB musi przemyśleć swoja politykę cenową jeśli chce przyciągnąć pasażerów.

  • Łukasz Senger – 23.07.2019

    To nie jest zły pomysł, szczególnie, że różnice czasowe nie byłyby jakieś wielkie. Gdyby zainwestować w sensowną sieć KDP z prędkością poruszania się 300km/h to przejazd do największych miast z Poznania wyniósłby do dwóch godziny czasu. Szczecin w 45min, Wrocław trochę ponad pół godz., Berlin ok godziny. To fajny wynik.

  • Edward Zamyslowski – 23.07.2019

    To ma sens, zwłaszcza u nas.

  • Tadeusz Kominek – 23.07.2019

    Jeżeli lecisz dalej z przesiadką to lepiej loty krajowe utrzymać.

  • Ukasz Roth – 23.07.2019

    Gdyby zlikwidować krajowe połączenia lotnicze to podniosły by się ceny połączeń kolejowych. Chyba lepiej zadbać o szybsze o tańsze pociągi - wowczas więcej pasażerów wybierze pociąg zamiast samolotu

  • Konrad Krajewski – 23.07.2019

    Ci sami Zieloni, którzy chcieli w latach 80 legalizacji pedofilii.

  • Dawid Brzenczek – 23.07.2019

    Nie od dziś wiadomo, że dystans 800-1000 km wygrywa kolej

  • Maciej Górowski – 23.07.2019

    Bardzo dobry. Nikt na razie jakoś nie porusza jakoś wyraźnie tematu że samoloty i statki to jedne z najbardziej zatruwających środków transportu.

  • Kuba Prokopczuk – 23.07.2019

    Zieloni, zastąpcie se siano mózgiem

  • Tomasz Talarek – 23.07.2019

    Najlepszy. W Chinach już to robią od 10 lat. Mają 25 tys km szybkich linii kolejowych {350 km/h}. Plan zakłada w 5 lat dojść do 100 tys km...

  • Sławomir Błaszak – 24.07.2019

    dobra rzecz. Niemieckie koleje są sprawne i korzystają generalnie z infrastruktury sprzed wielu lat - tory docierają zatem do centrów miast, a nie na dalekie obrzeża - na których są w najlepszym razie lotniska. Rozbudowane systemy transportu aglomeracyjnego ułatwiają opuszczenie dworca w dowolną stronę. W warunkach krajowych czas przejazdu koleją zawsze będzie dość atrakcyjny (cena też) - unika się kosztów i czasu dotarcia na lotnisko, odprawy, a potem jego opuszczenia w destynacji docelowej.

  • Jan Nosek – 24.07.2019

    Żeby w Polsce tak było

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....